Defekt memorybird HJÆLP!!

Jeg er virkeligt på røven nu.

Min memorybird er tilsyneladende gået i smadder.

Sad og uploadede en exelfil til birden og den kom pludseligt tilbage med
enfejlmelding om data tabt. Herefter eksisterer den tilsyneldande ikke mere.
Når jeg plugger den i reagerer W2000 med at konstatere at der er et ukendt
USB device og vil se en ny driver. Driveren installeret, men det mislykkedes
hver gang.
Skriver fejl28.

Plugger jeg den i min XP maskine så kommer XP med "usb enhed fungerer ikke
korrekt og kan ikke genkendes af wndows"

Ny installering af driver ændrer intet.

Memorybirden har altid været plugnplay.(indtil nu)

Nogen der har nogen gode ideer?
Jeg er ret så meget på røven, mildt sagt, uden de data der ligger på den, så
jeg bliver meget glad hvis nogen kan hjælpe mig.

Det drejer sig om:
FujitsuSiemens Memorybird PD-64  (64Mb)

Jeg er meget bange for at alt er forduftet, men vil lige have lidt support
herinde først.

Mvh
Henrik

Re: Defekt memorybird HJÆLP!!

Har <snippet> en del i din mail.

Sagt med høj og klar røst:
Rigtige mænd tager ikke backup.

sagt med lav stemme:
men de græder længe bagefter..................

Jeg er ikke mere en rigtig mand................

mvh Uffe Bærentsen

Re: Defekt memorybird HJÆLP!!
Hej Uffe,

Ha, det siger vi alle lige efter et crash, men bare vent... Dovenskab gir
hår på brystet i den henseende ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Har en bedre halvdel, der skriger så højt at jeg ikke kan holde det ud, hvis
regnskaber og dokumenter forsvinder ;-)

mvh Uffe Bærentsen

Re: Defekt memorybird HJÆLP!!
Hej Uffe,

Så mangler du bare et par af AKG's største hovedtelefoner ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

"> Nogen der har nogen gode ideer?

Har du kørt med dem med et usbforlænger kabel ??

Kasper

Re: Defekt memorybird HJÆLP!!

Ja, på et tidspunkt. Har brugt den originale stump på ~20cm der var med
bird´en.

Kablet sad ikke på den da den gik kold.

Henrik

Re: Defekt memorybird HJÆLP!!

oki, for jeg har været udsat for at et "billigere" kabel fra en kortlæser
til cammera, ikke kunne køre med min memory fyr, den ville nemlig ikke finde
den som korrekt medie, og ville have driver cd...

sikkert pga af spændningen blev for lille....

men tjek da lige du ikke har fået rokket usbstikket fra printet i memoryen

Kasper

Re: Defekt memorybird HJÆLP!!

finde

Du er gud!

Efter gentagne gange at have forsøgt mig med alverdens kombinationer af usb
porte med eller uden kabel er det lige lykkedes mig at redde mine data. Uden
kabel direte ind i min stationære maskine(XP) så blev den levende igen i
lang tid nok til at jeg kunne få kopieret alle mine data.

Hold da kæft jeg er glad igen. Så er 1,5måneds arbejde alligevel ikke borte
med blæsten. Uha.....lesson learnt, point taken.

However:
Jeg har snuset op at stellen i usbstikket i birden var gået løs, så den har
jeg loddet igen. Gjorde ingen forskel på stabiliteten, men det er dog
lykkedes mig at få den til at koble den ene gang der var nødvendigt. Den kan
ikke gøre det igen, hellerikke på min bærbare, så fuglen er vist færdig.

Har snakket med fujitsusiemens hotline her iaften. Bortset fra ventetiden så
er der tilsyneladende service på derinde. Han erkendte straks problemet og
sagde jeg skulle sende den ind så ville de sende mig en ny.
Nu er det så bare at jeg frygter den måske virker når de får den ind....:-(

Henrik

Re: Defekt memorybird HJÆLP!!

"> Har snakket med fujitsusiemens hotline her iaften. Bortset fra ventetiden

hvis det er en gængse problem ved de jo hvad det er..

kasper

Site Timeline