Defekt B&O Beogram CD5500 cd-afspiller

Hej!

Jeg har en CD5500 stående som ikke vil afspille cd'ere. Den roterer skiven og
flytter laseren ind til starten (så vidt jeg kan se) men derefter stopper den
bare igen og der sker ikke mere. Har ikke kunnet finde nogen åbenlyse årsager og
mistænker nu selve laseren. Den hedder CDM-4/13 og jeg kan desværre ikke finde
den hos JørgenP :-(

Det er så vidt jeg kan se den gamle Philips-type som styres i en halvbue.

Idéer?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Defekt B&O Beogram CD5500 cd-afspiller
On Sun, 02 Jan 2005 13:24:00 +0100, Kim Voss Schrader

Defekt laser. Udgået.
Re: Defekt B&O Beogram CD5500 cd-afspiller
Hej!

Hmm, great :,-(

Kan det passe at en identisk laser er at finde i de gamle 80'er drev fra
Philips? Og kan jeg bruge en laser herfra, hvis jeg er så heldig at opstøve
sådan een?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Defekt B&O Beogram CD5500 cd-afspiller
On Sun, 02 Jan 2005 14:05:32 +0100, Kim Voss Schrader

Jeps.

Pas på med laserstrømmen!

Sæt den i minimum efter udskiftning. Ellers kan jeg et lille trick der
_måske_ kan redde den gamle.

Mail.
Re: Defekt B&O Beogram CD5500 cd-afspiller
Hej!

Fino fjong.

Will do (hvis jeg ellers finder een).

Okie :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Defekt B&O Beogram CD5500 cd-afspiller

Hov hvad er nu det ! - hvad blev der af : ... spørg her og få svar her, som
i begge er fortalere for....

Anders

Re: Defekt B&O Beogram CD5500 cd-afspiller
On Sun, 2 Jan 2005 17:17:57 +0100, "Anders Jacobsen"

Det er der ikke ændret på. Men pga. støjniveauet på usenet har du
måske bemærket at jeg ikke giver så mange gode råd mere?

Jeg gider ikke båtnakkerne, og sådan er det. Når det så er seriøse
spørgsmål, med alternative svar - ja, så bliver det pr. mail. Jeg
gider ikke gokkeriet.

Re: Defekt B&O Beogram CD5500 cd-afspiller

Det er ikke fair for os andre - Ole... jeg vil squ gerne vide hvordan du kan
få sådan en til live, ikke at jeg nogen sinde får brug for det, men man er
vel nysgerrig....

Hint : Lær at ignorer folk....- verden har større problemer end støjsendere
på usenet....

Re: Defekt B&O Beogram CD5500 cd-afspiller
On Sun, 2 Jan 2005 20:26:36 +0100, "Anders Jacobsen"

Det kan jeg sagtens.Det er faktisk det jeg gør p.t.

Ja.
Men usenet er snart værdiløst. Så usenet har et stort problem med
støjsendere.

Det var sjovt så længe det varede.

Re: Defekt B&O Beogram CD5500 cd-afspiller

Det har jo kun en selvforstækende effekt....

Hvad laver du så her ?

Jeg håber du kan se at det er taktisk forkert det du er igang med, i forhold
til støjsendere m.m.....

Anders

Re: Defekt B&O Beogram CD5500 cd-afspiller
Hej!

Hjælper dem der ikke er støjsendere. Og det synes jeg faktisk han skal fortsætte
med...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Defekt B&O Beogram CD5500 cd-afspiller
fortsætte

Moral er godt, er dobbelt moral virkelig dobbelt så godt ?

Jeg syntes bl.a.at DU går meget på kompromi med dine egne principper, som du
selv prøver gang på gang at banke ind i hovedet på folk her....

Se dog igennem fingrene med de støjsendere, og se på det positive.....

Re: Defekt B&O Beogram CD5500 cd-afspiller
On Mon, 3 Jan 2005 11:09:12 +0100, "Anders Jacobsen"

Se Kims svar. Men derudover ikke noget længere.

Tjah. Hyg jer.

Re: Defekt B&O Beogram CD5500 cd-afspiller

Det er da trist , så vidt jeg har set i div tråde i Teknik grupperne er der
da kun en enkel eller to ,du har "revet" lidt (meget) med. Men vi er mange
der har haft stor glæde og udbytte af din viden og erfaring.

Håber virkelig at du om bestemmer dig
jeg har også lagte mærke til at Kim heller ikke er at
se (læse)  så meget mere , det er da surt for alle os som ikke har "gokket"
eller været "båtnakke" ,
at alle "Rødderne" tilsidst ikke gider

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen
Re: Defekt B&O Beogram CD5500 cd-afspiller
Hej!

Nu er det ikke pga. "båtnakker", at jeg ikke har skrevet så meget i de seneste
måneder, men derimod pga. jeg har aftjent min værnepligt. Der skulle gerne være
et stigende antal indlæg fra mig fremover :-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader (som er blandt de første der har været igennem den nye 4
mdr. værnepligt :-))

Site Timeline