DC-DC 4,5v til 12V

Se Subj.

Hvordan gør jeg det bedst/billigst, og hvor kan man købe sådan en fætter i
Dk ?

jeg skal bruge ca 550 mA på udgangen ved 12v

Projektet skal bruges i et modelfly, så jeg tænkte det var en løsning for at
slippe for at slæbe alt for mange batterier med op ?
(den er tung nok i forvejen...)

Hilsen B.Agerholm

Re: DC-DC 4,5v til 12V
Hvis du kun skal bruge 550mA og kan nøjes med 11.1V er det billigere og
lettere at finde nogle ultra små lipo celler du kan sende med op. multiplex
har nogle bittesmå nogle som forhandles i holte hobby. de vejer ikke noget
særligt. 1-2g per styk

Re: DC-DC 4,5v til 12V
Hej

Det er nok ikke så god en ide, du vil skulle trække 1,46 Amp + tab i
converteren på de 4,5 volt, så det vil kræve større kapacitet på dine 4,5 v.
altså ingen gevinst at hente der.

Mvh. Poul

Re: DC-DC 4,5v til 12V

Prøv denne side