Dæmpning af Halogen (igen igen)?

Hej NG

Jeg har læst tidligere tråde om emnet men savner stadig et præcist svar ;-)

Jeg har nogle halogenlamper jeg gerne vil dæmpe (helt konkret 2-3 stk
med 20W, 12V pærer) parallelmonteret på nedenstående trafo.

Jeg har en gammel trafo liggende (også fra et halogensæt) som er mærket:
YM Transformer
Model TR10
Pri 230V~ 50 hz
Sek 12V~ 105VA 8,75A
Den vejer ca. 1 kg.

Jeg har set en lysdæmper her:
http://www.elbutik.dk/detaljer.php?a410%1&a5=3&a679%8

Vil den kunne dæmpe ovenstående løsning?

Jeg har også en gammel brinck samlesætdæmper liggende som tilsyneladende
fungerer på fuldstændig samme måde, blot skal man røre enden af en
modstand. Vil den i givet fald kunne anvendes istedet?

Såvidt jeg er orienteret må man ikke selv rode med den slags - altså
sætte dæmperen op(?)

Er der evt. nogle der kan anbefale en tilsvarende løsning hvor man selv
må montere det og hvor det ser pænt og diskret ud? (så jeg sparer penge
til elektrikeren).

Vh,
Claus

Re: Dæmpning af Halogen (igen igen) ?

Den vejer præcist 1,45 kg (på køkkenvægten)

Vh,
Claus

Re: Dæmpning af Halogen (igen igen)?

Hej, dit indlæg hører hjemme i dk.teknik.el !

;-)

jeg skulle lige til at sige nej... Det er et forkert billede der er
afbilledet... Men hvis det er 180LR virker den helt sikkert til din trafo,
som jo er en jernkerne trafo ud fra vægten.

Der er også andre modeller at vælge imellem, bare det er LR modellerne, så
skulle den virke.

man må vist godt skifte en afbryder.. og det er lysdæmperen vel også.

Re: Dæmpning af Halogen (igen igen) ?

OK, sorry!

Takker :-)

Vh,