Common og diff.

Arrrgh der er noget her jeg ikke forstår...Der står i denne bog at
differential mode strømme er strømme der løber i en retning af kablet og i
modsat retning i en anden og optræder ikke i skjoldet (shield på kablet).
Ydermere er common mode strømme defineret som strømme der flyder i samme
retning langs alle ledere i kablet, potentielt også skjoldet.
Men....hvad er common mode strømme så??? hvor kommer de fra?
Hvis jeg så har et signal der løber gennem en signal leder og tilbage gennem
en stel-leder, er det så differentiel mode strømme? Hvis ikke hvad er det
så?

Mvh.
Jan

Re: Common og diff.

gennem

Common Mode strømmen kan være indstråling på kablet. dette vil jeg netop
være ens på begge ledere og på skærmen. Men burde ikke være særlig kraftig
da du selv skriver at det er skærmet kabel.

Hvis du kigger lidt på differential forstærkeren vil du nok nemmere forstå
forskellen.

Re: Common og diff.
www.google.com

søg efter "Common mode" "differential mode" theory parasitics capacitance

Søg og du skal finde :-)

gennem

Site Timeline