Cd afspiller "hakker", kan det laves?

Jeg har en Harmann.Kardon CD afspiller. Fin maskine, men den har dog udviklet en lille sygdom.

Af og til kommer der et lille "hak" i lyden, præcis som om den ikke kan følge med til at hente signalet fra skiven. Det er ikke en konstant fejl. Kommer af og til 30 gtange i træk og så ikke mere den aften. Nogen gange kommer den aldrigt.

Hvad kan der være galt? Jeg tænker defekt lyt, eller delvist løs forbindelse, men jeg kan ikke umiddelbart fremprovokrere hakket.

Nogen gode ideer?

Henrik

Reply to
Henrik Mortensen

Har du prøvet at rense laseren?

Mvh Brian

Reply to
Brian Kals

Nej ikke endnu. Vatpind og isopropylalkohol?

Henrik

Reply to
Henrik Mortensen

Det er hvad jeg plejer at bruger.

Mvh Brian

Reply to
Brian Kals

Du skal skille spillen, og rense de skinner som laseren kører på, og smøre dem med nyt tyndt siliconefedt...

"Henrik Mortensen" skrev i en meddelelse news:bk21oo$2co2$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk...

Reply to
[4000] Preben

Takker.

Den virker nu igen efter hensigten.

Jeg kunne godt nok ikke rigtigt SE at linsen var beskidt, men det hjalp gevaldigt at rense den.

Henrik

Reply to
Henrik Mortensen