Cd afspiller "hakker", kan det laves?

Jeg har en Harmann.Kardon CD afspiller. Fin maskine, men den har dog
udviklet en lille sygdom.

Af og til kommer der et lille "hak" i lyden, præcis som om den ikke kan
følge med til at hente signalet fra skiven. Det er ikke en konstant fejl.
Kommer af og til 30 gtange i træk og så ikke mere den aften. Nogen gange
kommer den aldrigt.

Hvad kan der være galt?
Jeg tænker defekt lyt, eller delvist løs forbindelse, men jeg kan ikke
umiddelbart fremprovokrere hakket.

Nogen gode ideer?

Henrik

Re: Cd afspiller "hakker", kan det laves?

Har du prøvet at rense laseren?

Brian

Re: Cd afspiller "hakker", kan det laves?

Nej ikke endnu.
 Vatpind og isopropylalkohol?

Henrik

Re: Cd afspiller "hakker", kan det laves?

Det er hvad jeg plejer at bruger.

Brian

Re: Cd afspiller "hakker", kan det laves?

Takker.

Den virker nu igen efter hensigten.

Jeg kunne godt nok ikke rigtigt SE at linsen var beskidt, men det hjalp
gevaldigt at rense den.

Henrik

Re: Cd afspiller "hakker", kan det laves?
Du skal skille spillen, og rense de skinner som laseren kører på, og smøre
dem med nyt tyndt siliconefedt...