Bygge flash MFM " hard disk"

Jeg vurderer å bygge en MFM HD-emulator, større en 10 Meg, og trenger
forslag til en rimelig gjengs flash-krets slik at jeg kan studere
databladet. Jeg vet ikke om det er snakk om en krets med seriedata eller
paralelldata.

Jeg har kommandosettet til en Westeren Digital WD1002-5 kontroller, og
har i tankene å erstatte hele kontrolleren med en passende AVR.

Jeg er også interessert i en byggebeskrivelse der lignende et utført før
av andre.

HM

Re: Bygge flash MFM " hard disk"
Mener du godt nok MFM emulator??? ATA eller IDE drev emulerede faktisk
disse gamle diskcontrollere, controllerdelen sidder blot på selve
disken. Kommandosættet er siden udvidet betydeligt, men bør være
bagudkompatibelt. Så det burde være muligt at sætte en IDE adapter i
maskinen i stedet for WD controlleren, - hvis du kan finde sådan en.
(Har muligvis et par stykker med PC bus, der ikke er smidt ud. :-) )

/Claus

Re: Bygge flash MFM " hard disk"
clausbp. skreiv:

Takker, men det er ikke løsningen. ST-506-kontrolleren er integrett på
hovedkortet i det ene tilfellet. Og i det andre tilfellet er det ST
bussen til WD-1002 integrer  på hovedkortet.

Jeg har studert  signalene og kommandosettet noe for både WD-1002 og
MMC, og der skulle ikke vøre vanskelig å interface de to, men det blir
mye arbeid.

Imidlertid har jeg løst det egentelige på en ammen måte.

Takk for innspillene.