Brum på XLR mikrofonkabel.

Jeg skal bruge et kabel pE5% 30 cm. mellem en prof. mikrofon og et
videokamera, XLR hun til XLR han hvor der ogsE5% er phantom power pE5% 48
v med.
FE6%rdige XLR kabler pE5% den lE6%nge kan jeg ikke kF8%be sE5%,
Jeg har loddet et hvor de 2 leder er twisted med skE6%rm.

Det giver en ca. 50 Hz brum tone som bliver svag hvis jeg berF8%rer stel
pE5% stikket.

Jeg gE6%tter pE5% det ikke er rigtigt balanceret, eller ?

Skal det vE6%re dobbelt skE6%rm, eller er det afstanden mellem snoningerne
der er forkert ?

Mvh. Ole Vedel

Re: Brum på XLR mikrofonkabel.

Jeg skal bruge et kabel på 30 cm. mellem en prof. mikrofon og et
videokamera, XLR hun til XLR han hvor der også er phantom power på 48
v med.
Færdige XLR kabler på den længe kan jeg ikke købe så,
Jeg har loddet et hvor de 2 leder er twisted med skærm.

Det giver en ca. 50 Hz brum tone som bliver svag hvis jeg berører stel
på stikket.

Jeg gætter på det ikke er rigtigt balanceret, eller ?

Skal det være dobbelt skærm, eller er det afstanden mellem snoningerne
der er forkert ?

Mvh. Ole Vedel

Du har forbundet det forkert.

http://tkhifi.homepage.dk/div/stik_forbindelser.html

viser den rigtige måde.
Karsten H. (7870)
Re: Brum på XLR mikrofonkabel.

Jeg har lavet det som beskrevet, og testet et fE6%rdigkF8%bt kabel, men
stadig brum.

Nogen andre foreslag ?

Mvh. Ole

Re: Brum på XLR mikrofonkabel.

Du har brum på din phantom power?

Dine enheder er ike ordentligt stelforbundne?