bip lyd fra alarmer

hejsa
jeg håber der er en klog mand der kan hjælpe mig.. jeg søger en dims der kan
lave den klassiske lyd man høre fra film når de låser og slår alarm til...

er der nogle der ved om man kan få noget der siger sådan.

--
-------
VH.

Re: bip lyd fra alarmer
Hej Heino,

Øhhh, hvad er det for en bip-lyd du tænker på ?
Er det _bil_alarmernes *tuit-tuit*, eller hvad er det der låses/slås til ?

Uanset... Du kan jo bare sample den lyd det drejer sig om :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Re: bip lyd fra alarmer
Hej Heino,

Der er flere muligheder i forskellig kompleksitet.
- Brug en af de lydkredse der kan indspille i nogle sekunder.
- Sample lyden, læg i ERPOM og "afspil" den gennem D/A-C og forstærker.
- Brug en variabel oscillator med ADSR og gating.
- brug en lille microprocessor.

Ved de to sidste skal lyden leges på plads efter gehør.

Jeg tvivler på at i kan finde noget færdigt.

--
Venlig hilsen,
Søren

--
-------
VH.

Re: bip lyd fra alarmer
Hej Heino,

Så var det nok det forkerte sted du spurgte ;)

Jeg kender kun en færdig ting der siger sådan... En alarm :)

--
Venlig hilsen,
Søren