Bevægelsesføler 12v ?

Føler som kan tænde en 12v pære, skal virke som de 230v lamper som man kan
få til f.eks. carporten.

Der er kun 12v til stede!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Det ikke meget du fortæller.
Skal det være færdigt eller selvbyg.
Skal det kunne køre på batterier?
Kunne man bruge lysdioder i stedet for en pære?
o.s.v. fortæl hvad det skal bruges til og hvor.
Så kan det være du får et godt svar.

--
MVH.
Finni

Re: Bevægelsesføler 12v ?

Ja, jeg var nok lige hurtig nok, men jeg skal bruge en sensor der tænder lys
når man går tæt på, eller ombord på båden.
På båden er der kun 12v.
Det skal bare virke som de 230v lamper med føler man køber f.els. her:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr12%94&n10 %

Selvbyg eller færdig, det er ligemeget!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

bevægelsesføler kan være to ting, nemlig at føle hvis noget bevæger sig
i forhold til føleren, eller at en føler bevæger sig.

Bo //

Re: Bevægelsesføler 12v ?

Som jeg læser det tror jeg han mener en lampe med PIR-sensor, og svarer
ud fra det :-D

Har du nogle gode ideer til at hjælpe ham ?? ;-)

Re: Bevægelsesføler 12v ?

Jeg har lavet bevægelsesfølere til andet, hvor det var et accelerometer,
der var "signalgiver"

nej.

Re: Bevægelsesføler 12v ?

Som jeg skriver skal det virke som de udendørslamper som f.eks. sidder i en
carport, og der sidder vægen stille og personerne bevæger sig:-)

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Mange alarmsystemer bruger 12V, og der findes en del af den slags
infrarøde følere. De felste skal tilkobles et relæ for at kunne trække
lamperne,

Bo //

Re: Bevægelsesføler 12v ?

Det var også min tanke, men her mangler man timeren - til at holde lyset tændt
et stykke tid efter sidste bevægelse.

--
  Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
  Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Relæ med forsinket frafald i røven af den så er den ged barberet!

Re: Bevægelsesføler 12v ?
Hvis du ikke får en færdig købeklar løsning serveret må du nok igang med
lidt hjemmefusk.

Lav et indgreb i sensorlampen og find strømforsyningen til
elektronikken. Er du heldig er der en transformator til lavvolt samt et
relæ til lampen. Ellers er der bare en faldmodstand + evt kondensator
som tabsfri modstand og en zenerdiode som strømforsyning og en triac som
kontakt.

Hvid du kan vente har Aldi mellem år og dag tilbud på en batteridrevet
lampe med sensor. Den kører på 3 penlight-batterier men kan nok
modificeres til 12v og et ordentligt relæ til lampen. (Andre butikker må
da også have dem)

/Lars

Re: Bevægelsesføler 12v ?

Tjae, langt de fleste jeg har set er med kondensator supply.
Så hvis man kortlsutter den "X2" kondensator og dioden, så tror jeg en alm
kan køre på 12V...
Det er da værd at prøve til 60kr eller hvad sådan en koster.

Leif, du kan evt. købe en og skille den af tage et billede på linke til det.

Kasper

Re: Bevægelsesføler 12v ?

Hvis det er en PIR sensor du mener (tænder ved bevægelse og holder lyset
tændt nogle minutter)
http://www.servodan.dk/Products/Product%20search/List/Product.aspx?pid =
      Typenr. 41-271
      EAN nr. 5703102 203557
      Beskrivelse PIR bevægelsessensor 12 V DC

Fra SERVODAN

/Jens

Re: Bevægelsesføler 12v ?

http://www.servodan.dk/Products/Product%20search/List/Product.aspx?pid =

Login påkrævet...

Men den kan sikkert findes på google med de oplysninger :)

Re: Bevægelsesføler 12v ?
http://www.servodan.dk/Products/Product%20search/List/Product.aspx?pid =

Login er ikke nødvendigt for at se produktoplysningerne. - Tast
typenummeret ind i søgefeltet for typenummer og vupti er den der.
Derimod kræver prisoplysningerne login.

Til Leif - Efter oplysningen om at den skulle bruges ombord på en båd
skal du tænke på at beskytte sendorem imod påvirkninger fra et maritimt
klima. Du kan måske bygge den ind i huset til en skotlampe.

/Lars

Re: Bevægelsesføler 12v ?

jeg stykker noget sammen af de svar jeg har fået, tak til alle!

--
Langgaard
www.megapixels.dk