Ved 555 som astabil, -
C fra pin 6, treshold til GND
L mellom 6 og 7, discharge
R fra VCC til 7

Hvordan bereines:
Ton?
Toff?
T ?

Ved kjent C og R, og å snu på formler, kan C kalkuleres.

HM

Re: Bereine 555

Hvorfor? Normalt bruges R!

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Bereine 555

Fordi jeg skal bruke L, det fungerer til mitt nuværende behov!

HM

Re: Bereine 555

Nej, det er for tyndt. HVORFOR Harald?

---
Hilsen Mikkel Lund
Re: Bereine 555

Si meg, har jeg noen "moralsk plikt" til å fortelle hvorfor? Det er
faktisk mulig at jeg har grund til å /ikke/ fortelle. Akkurat som ingen
andre har plikt til å fortelle meg om bereiningene.

HM

Site Timeline