Beosound 9000 problem.

Hejsa,

Er der nogen der har erfaring med limning af glasfronten
på et Beosound 9000?

Ved ikke helt hvor jeg skal spørge, men jeg er nemlig
også i tvivl mht de ledninger der fører over til glasset.

Kan man eventuelt bare købe en ny rude med hængsler på?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Jeg mener med 99% sikkerhed at B&O tidligere har ombyttet glaslågen ub. da
der var problemer med limen på nogle af de første serier.
Om det stadig gælder og om det kræver at man indleverer "svinet" til en
forhandler skal jeg ikke kunne sige, men du kunne evt. prøve at give deres
serviceafd. et ring.

Brian Østergård

Re: Beosound 9000 problem.

Den er blevet lavet en gang som du skriver af forhandleren
uden beregning.

Desværre er det denne gang tydeligt at det er sket under en
fest og ikke "af sig selv" så de vil forståeligt nok ikke dække
udgiften denne gang. Det er jo fair nok.

Derfor søger jeg info om hvilken lim man skal bruge til at lime
det med.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Re: Beosound 9000 problem.

KLIP
KLIP

Nå ja det var jo lidt træls.

Jeg har nogle gange limet frontglasset på div. B&O tv med alm. blå Araldit.
Om det er den rigtige måde at gøre det på ilfg. en glaseksperts erfaringer
ved jeg ikke, men de gange hvor jeg har gjort det har det holdt uden
problemer.
Du skal selvfølgelig gøre glasset ordentlig rent o.s.v., men det havde du
vel regnet ud ? :o)

Hvad er det for nogle ledninger over til glasset du snakker om ???. Jeg
synes ikke lige jeg kan huske der er nogle. De gange jeg har haft glasset af
på sådan et dyr har jeg da bare løsnet de 2 umbrako-skruer i beslagene og
taget glasset af. Men det er godt nok et par år siden, måske der er kommet
noget opdatering med sensorer i glasset ??

Brian Østergård

Re: Beosound 9000 problem.

På godt jysk, ja ;-)

Er det også sådanne hængslede låger?

Oh yeah, grundarbejdet skal være i orden ellers bliver
resultatet der efter. Og jeg er sgu for doven til ikke at
lave arbejdet ordentligt første gang ;-)

Det er muligt det ikke er ledninger, men så er det nogle
gummifæstninger, jeg kunne i al fald ikke bare lige fjerne
lågen selv om hængslerne har sluppet.

Ja, nu bliver jeg dig svar skyldig da det er min kammerats
anlæg og han sidder inde i bigbrother huset så jeg kan ikke
lige komme til at se anlægget før om minimum et par uger ;-)

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Re: Beosound 9000 problem.
KLIP
KLIP

Nej ikke helt, men princippet med metal limet mod glas er det samme. Jeg har
forøvrigt også limet lågerne i en Beosound Overture/2500 engang. Det er også
meget lig glasset på tv´t og 9000éren. Så jeg tror altså at du har rimelig
gode chancer for at få det til at holde.
Jeg gjorde altid det at jeg lige "sleb" glasset med lidt sandpapir der hvor
limen skulle hæfte og rensede det af med isopropylalkohol, det tror jeg har
en positiv indflydelse på holdbarheden.

KLIP
KLIP

Det lyder lidt underligt. Glasset, som jeg husker det, er bare en glasplade
med 1stykke metal i hver ende.  Kunne det være en af hængslerne der stadig
har lidt ved ?
Om ikke andet så har jeg en bekendt som stadig er i branchen, jeg skal lige
spørge ham en af dagene om der er noget specielt jeg har glemt, så melder
jeg lige tilbage. Det haster jo heller ikke kan jeg se længere nede :o)

KLIP
KLIP

Ser det desværre ikke, men det er da en lidt sjov historie :o)

Brian Østergård

Re: Beosound 9000 problem.

Desværre er der såvidt jeg husker en sort kant som
ikke må slibes på da det så kan ses bag efter.

Det mener jeg faktisk ikke. Hængslerne er sidder et
godt stykke inde på pladen fra hver ende.

Det ville være perfekt.

Det føles sådan lidt surrealistisk at kunne se manden på
tv og nettet, men ikke spørge ham om så simpel en ting ;-)

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Re: Beosound 9000 problem.

KLIP
KLIP

Hej

Så fik jeg snakket med eksperten. Det du ser som sidder fast på glasset er
nogle "sikkerhedshængsler" som er indført i de nyere modeller. Hvis du åbner
lågen og løsner de 2 umbrakoskruer som holder beslagene på glaspladen skulle
"sikkerhedshængslerne" også følge med af - så der burde egentlig ikke være
nogle problemer der.

Held og lykke med projektet.

Brian Østergård

Re: Beosound 9000 problem.

Hejsa,

Tak skal du have, lækkert at du gad bruge tiden på det!

Mange tak, jeg klør på når Big Brother vil ;-)

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk
Re: Beosound 9000 problem.

Jeg har selv brugt 2 komponent epoxyklæber ( = rød Araldit =
hurtigthærdende)  til at lime løse kontrastskærme fast med igen.

Ellers må man kunne bruge den type silicone man bruger til at lime
glasplader sammen til akvarier.

En anden mulighed. Den "lim" man bruger til at lime bilruder fast med.

Fælles for alle, er at overfladerne er rene og affedtede. Der følger en
speciel "aktivator" og en "coater"med til bilrude reparations sættet.  Det
er skrappe sager.

mvh
JBH

Site Timeline