Re: batterier - opladelige
Hej Leo

Nikkel Cadmium

Nikkel Metal Hybrid

m.v.h
lasse

Re: batterier - opladelige

Tak Lasse,
Jeg glemte lige det der også har betydning, de skal bruges til cykellygter,
hvad er bedst ?

Re: batterier - opladelige
Hej Leo

cykellygter,

Almindelige engangs alkaline batterier.

Mvh Max

Re: batterier - opladelige

Ja, men det er lidt dyrt i længden, så kan der lige så godt blive monteret
en dynamo.

Re: batterier - opladelige
Hej Leo

Det vil jeg nu ikke give dig ret i, med de moderne LED lygter er
økonomien da fin.

Du skal være opmærksom på at ved at bruge genopladelige batterier
i dine lygter får du ingen advarsel før de køre tomme, opladelig batterier
har den evne at de holder spændingen lige til de er tomme og så dør
meget hurtig, derimod dør et alkaline batteri meget langsomt.

Mvh Max

Re: batterier - opladelige

Ja, men LED lygter lyser jo lige som ikke vejen op, og vi bor ikke alle
sammen i byen, hvor det er nok at blive set, jeg skal også helst kunne se
hvor jeg cykler ;-)

Men jeg takker for dit synspunkt, og vil lige kigge lidt mere på de dyre
halogen lamper, til at lade op.

Jeg ville dog helst kunne bruge de gamle lygter, men måske en dynamo er det
bedste.

Og til netpolitiet, skal jeg beklage at vi nu er ved at være et stykke væk
fra elektronikken.

Re: batterier - opladelige
Hej Leo

det

Jeg forstår problematikken med at nogle har brug for at se, andre har brug
for
at blive set. Jeg han udmærket se at LED ikke er løsningen for dig. Brug de
gamle lygter, lav en kasse med nogle NiMH batterier i, den kan jo sidde
under
sadlen f.eks. og så¨monter en dynamo for en sikkerheds skyld.

Vi er da meget elektroniske :)

Mvh Max

Re: batterier - opladelige

Brug LED-lygter til at blive set og monter en dynamo for selv at se. Og da
man har LED lygte bagved for at blive set også når man holder stille, kan
man sætte en kraftigere pære i dynamoen foran.

Selv må jeg indrømme jeg kun bruger dynamo, for jeg er ganske simpelt for
doven til batterilygterne og jeg har kun 1 km til stationen, så jeg bliver
ikke træt af den smule extra belastning. Ved godt at nogle argumenterer at
folk ikke kan se mig hvis jeg holder stille, men til det kan jeg forsvare
mig med at en gammeldags dynamo stadig er ganske lovlig belysning på en
cykel. Desuden hav reflexerne i orden, så går det ikke helt galt ;o)

Mvh
Morten

Re: batterier - opladelige

De fleste cykel lygter du køber i dag bruger AA eller AAA.
Dem sælger de i Harald Nyborg for 99 kr for 60 stk, og du skal køre
rigtigt meget for at bruge sådan en pakke.

En dynamo dur ikke om vinteren, men mindre det er en nav dynamo, og de
koster.

Poul Erik
Fjern cykel i adresse

--
                                        == __o
Poul Erik Lindaa   === _'\ <_       E-mail: snipped-for-privacy@mail.tele.cykeldk

Hvis det bare er alm. lygter så brug NiMH. De har en højere kapacitet og kan
bedre tåle at blive klatladet.

Er det halogen på > 10W så er NiCd mere strømstærk.

Brian

Re: batterier - opladelige

For at være korrekt hedder det nok Nikkel-Metalhydrid - ja, med "d" (NiMH)
svjh
KHJ

Re: batterier - opladelige

Korrekt husket :-)

Jesper G. Poulsen

Re: batterier - opladelige
Takker for alle indlæg.

Jeg har bestemt mig for NiMH, størrelsen hedder C, der skal 2 stk til, når
jeg så er kørt i grøften fordi de døde pludselig, lærer jeg nok at der skal
købes 2 ekstra, men den tid, den sorg og måske smerter. ;-)

Hygsom
Leo

Re: batterier - opladelige

Ellers køb 2 i størrelse D - så varer det så meget desto længere, inden du
falder i grøften - ja måske helt hen på foråret.:-)
KHJ

Re: batterier - opladelige

Hi, hi, man skal jo være lidt forsigtig med sine påstande - også selv om de
er korrekte.:-)
KHJ

Site Timeline