Batteribackup

Jeg har lavet en styring på et print der, hvis strømmen svigter, gerne
skulle nå at afsende en alarm.

Men.... uden strøm ingen kager.

Mit print er forsynet fra en 5vdc Switch mode strømforsyning.

Jeg har brug for ca. 10-20 sek backup og min styring bruger < 200 mA.

Jeg tænkte på at montere et 5V batteri parallelt med strømforsyningen ??
    - Eksploderer skidtet  ?
    - Går det bare i stykker ?
    - Vil det virke ?

På forhånd tak
Anders

Re: Batteribackup
Sæt en germaniumdiode i  Switch mode + lederen og en i batteri +. Lad deres
katoder mødes der hvor du har dit udtag :) .......kræver dog du kan finde
nogle dioder der kan tåle den strøm du trækker. Kræver også at du kan leve
med det spændingsfald der er over germaniumdioderne...0.1-0.3V typisk
0.2V....

Re: Batteribackup

deres

Schotky kan vel komme derned af også

Kasper

Re: Batteribackup
finde
leve

Under alle omstændigheder kan switchmodes reguleres og jeg har endnu ikke
set et 5V batteri ;-)

/Anders

Re: Batteribackup

HeeHee...

PSU = 5.6 Volt

\/

NiMh 4.8 volt

styring.

 - et NiMh batteri kan sagtens tåle at stå med vedligeholdelsesspænding på
hele tiden, men pga. eventuelle sikkerhedskredsløb eller snyltekapaciteter
er du nødt til at have en diode på mellem PSU og batt.

 - held og lykke med det...

Lars / Viborg

Re: Batteribackup
Hej alle,