ATtiny26 ved 3.5V ?

Er der nogen i gruppen der ved om en ATTiny26 microprocessor kan kF8%re
pE5% 3.5V ved 12MHz ?
Den kan Ikke ifF8%lge databladet, men kan den i praksis ?

Der findes bE5%de en 26 og en 26L, de er specificeret til hhv:
ATtiny26L: 0-8MHz ved 2.7-5.5V
ATtiny26: 0-16MHz ved 4.5-5.5V

Jeg mangler lige prE6%cis en mellemting ...
Men jeg gE5%r ud fra at det er mere realistisk at undervolte 26'eren,
end at overclocke 26L'eren med 50% ?

Grunden til at jeg gerne vil bruge denne uP er at jeg har
udviklingsmiljF8% til den og er vant til (og glad for) at arbejde med
den.

MVH. Frede

PS. Et tillE6%gsspF8%rgsmE5%l:
Er der nogen der kan regne ud hvad jeg skal til at rode med :-)

Re: ATtiny26 ved 3.5V ?
Du kan jo prøve om den kan/vil, men hvis det er produktion af et større
antal, der skal køre ved den lave spænding, så glem det. Der vil med
stor sandsynlighed være nogle få stykker, der ikke kan - og hvad vil du
så gøre?
VH
Klaus

Re: ATtiny26 ved 3.5V ?

Det er kun til et hobbyprojekt, men jeg er nu stadig interesseret i en
robust lF8%sning.
Jeg har selv sufet lidt videre, og der er dukket nogle nye spF8%rgsmE5%l
op.

Det jeg skal til at lave er en firmware baseret USB controller, baseret
pE5% lF8%sningen fra www.obdev.at (se under products, og scroll helt ned
i bunden).

Jeg har vE6%ret inde pE5% usb.org og har efter lidt besvE6%r fundet ud af
at USB datalinierne er specificeret til at kF8%re med ca. 0-3.6V, jeg
gE5%r ud fra at det er derfor der er en spE6%ndingsregulator pE5% deres
diagram.

Men - jeg fulgte linket til konkurrenten Igor:
http://www.cesko.host.sk/IgorPlugUSB/IgorPlug-USB%20 (AVR)_eng.htm
Jeg kan se at der ikke er en spE6%ndingsregulator pE5% Igor's diagram.
Kan USB datalinierne (holde til at) kF8%re ved 5V ? SE5% er det jo
lF8%sningen pE5% mit problem.

Alternativt kun man vel lade uP'en kF8%re ved 5V og lave et kredslF8%b
der kun sE6%nker spE6%ndigen pE5% datalinerne (en spE6%ndigsregulator og
nogle transistorer. ?)
Jeg aner ikke en dyt om hw konstruktion, er der nogle der kan skitsere
sE5%dan et kredslF8%b for mig.

MVH. Frede

Site Timeline