Atmel AT89C51ED2 fejl???

Hejsa!

Jeg har oplevet noget spøjst med en AT89C51ED2 processor fra Atmel. I
databladet for processoren står resetværdien for AUXR-registret oplyst til
XX001000, hvilket betyder at processoren som default tilgår den _interne_
XRAM på 768 bytes ved MOVX-instuktioner. Dette er dog - for mig at se - ikke
tilfældet! Hvis jeg ikke selv skriver værdien i AUXR-registret, vil
processoren tilgå _ekstern_ XRAM, hvilket genererer
adresse/databus-aktivitet på port 0 og 2 (uheldigt da jeg bruger disse
portben til I/O).

Er der andre end mig der er bekendt med denne fejl?? Er der mon tale om en
fejl i processoren / databladet?

Jeg har fundet frem til en gangbar workaround, men jeg er ganske enkelt
nysgerrig efter at høre om andre har oplevet samme fænomen. Håber på at høre
fra jer.....

Med venlig hilsen

Thomas Gajda Jørgensen

Re: Atmel AT89C51ED2 fejl???
Hej!

Tja, har du checket hvordan dette register ser ud når du starter?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Atmel AT89C51ED2 fejl???
Ja, det har jeg, og registret indeholder samme værdi som nævnt i databladet.
Så det skulle jo være OK....

Jeg har i mellemtiden fundet ud af, at HSB-registret også har indflydelse på
opsætning af XRAM. HSB-registret kan desværre ikke programmeres med Atmels
FLIP-værktøj - det kræver en traditionel "brænder".

Men altså, jeg har fundet en gangbar løsning, nemlig at initialisere
AUXR-registret som det allerførste efter reset...

/Thomas

en

Site Timeline