Argh! Toner transfer,oki laser og epsonpapir....:-(

Ok...dagen er kommet hvor dette fantastiske Epson 41126 papir skal afprøves,
så jeg finder min gamle OKIPAGE 4W frem.

Laver en test på alm. papir og ser til min store irritation at skidtet vil
klatte en lille smule, men hvad der er værre: Toneren er kraftig i starten,
men fader en anelse ud mod enden af udskriften.

Mit groundplane spiser åbenbart toner i højere tempo end hvad godt er, og
jeg kan se der er en tendens til at den laver 3 små nåletynde striber med
for lidt toner.

Kort sagt noget pis.

Klatteriet kan jeg da kradse af hvis det endeligt skal være, men jeg er
bekymret for at toneren bliver "for tynd" til sidst i udskriften, og så har
jeg de forbistrede stiber, som vil kræve retouchering.

Kan man skille en laserprinter og rense den med held?

Eller er jeg på jagt efter en ny gammel laserprinter med power nok til at
levere toner tykt og jævnt?

Henrik
Re: Argh! Toner transfer,oki laser og epsonpapir....:-(
Og så mht at overføre toneren med et strygejern, så har jeg overvejet at
bygge mig en lille presse baseret på varmelegemet fra et strygejern, og to
20mm tykke helt plane aluminiumsplader, som selvf kan klemmes ret hårdt imod
print/papir sandwichen. Min teori består i at skaffe ens tryk over hele
fladen, og samme temperatur over alt i pressen, så jeg får toneren brændt på
kobberet ensartet hver gang.

Jeg har et billigt multimeter(20dkr!) med termokobler til, som jeg regner
med at bruge til at overvåge temp. med, og et billigt minutur til tiden.

Nogen der har ca. tal på temperatur/tid?

Henrik