Antenne eller lynafleder?

Lige hjemkommet fra ferie på 35. breddegrad. Er det en antenne (hvad
jeg selv gætter) eller er det en lynafleder? "Strålerne" på kosten var
vel omkring en halv meter lange.

Se billede på dk.binaer - samme overskrift

Re: Antenne eller lynafleder?

Jeg vil tro det er en lynafleder... syntes jeg husker noget med vores EMC
lærer fortalte noget med pga af den tørre luft etc var lyn og statisk
elektricitet ofte forekommende¨... (noget i den stil)

kasper

Re: Antenne eller lynafleder?

uden at kunne se billedet b´vil jeg gætte på at det er en antenne ud fra det
synspunkt at et lyn er ligeglad med om det er en pind af jern eller en
bronze statue det slår ned i. strålerne på 50cm kunne lygte lidt af 2M
båndet.
du kan jo smide billedet på en hjemmeside. så er det lettere at bedømme.

Jacob

Re: Antenne eller lynafleder?

Læs: "Så er vi flere der kan se det" ;-)

/A

Re: Antenne eller lynafleder?
Hej Mogens

Ingen ide i at lave en antenne mad det udseende, men måske noget
til corona måling eller lignende med.

Mvh Max

Re: Antenne eller lynafleder?
On Fri, 29 Jul 2005 14:22:15 +0200, Mogens Ranneries

En antenne med det udseende giver ikke umiddelbart mening. En
lynafleder har jeg også svært ved at forestille mig, måske en form for
måleenhed til elektrostatiskie udladninger?

Men det kan være der er nogen der VED, det - jeg gør ikke.