? ang, defekt billedrør på B&O LX5000

Hej. (igen...)

Nå, jeg har fået svar fra tv-værkstedet, de siger at mit B&O LX5000 som
havde focus problemer (med mit ringe kendskab lignede det en løs forbindelse
i højspændingen el.lign. ??), har et defekt billedrør, hvordan lyder det i
jeres øre ??

Jeg har i bund og grund ingen grund til at tvivle på oplysningerne jeg har
fået fra værkstedet, men jeg undre mig dog lidt aligevel....... Jeg har
nemlig en gang har fået at vide at det eneste der aldrig gik i stykker var
billedrøret, og bl.a. derfor var forsikringsselskabernes
billedrørsforsikringer en rigtig god forretning.....

Nå, men jeg fik at vide at jeg for 2500.- kunne få udskiftet billedrøret til
et helt nyt, hvilket i mine øre lyder billigt, jeg forestiller mig at der er
meget arbejde forbundet med sådan en udskiftning, og et nyt billedrør kan da
heller ikke være helt billigt.....

Så alt i alt glæder vi os bare til at få vores TV tilbage i løbet af den
næste uges tid..... :-)

Mvh.
Peter

Re: ? ang, defekt billedrør på B&O LX5000

Billedrøret i en LX er også af en model der sjældent går i stykker,
men det er et gammelt apparat - såeh.

Det var også sådan engang. I dg er billedrør højt på hitlisten over
fejlende enheder.

Det tager kun en times tid at bytte røret i en moderne konstruktion
som en LX.

Re: ? ang, defekt billedrør på B&O LX5000
Hej Ole G. tak for dit svar......

Jeg har et par enkelte spørgsmål:

1. Lyder det sansynligt at det er billedrøret der er gået, ud fra min ringe
fejlbeskrivelse ??
  (igen, vi har egentlig ingen grund til at tvivle, men som du selv skriver
er det ikke "nomalt" at det går i stykker)

2. Er prisen nogenlunde korrekt for den reperation, egentlig syntes jeg
nemlig at det lyder ret billigt, men jeg ved jo heller ikke hvad et
billedrør står i......
(Tjo.... 28"WS TV fås jo fra omkring 2000.-, så måske 1000.- for et 25"
normalt billedrør er det helt ved siden af??)

3. Kan man virkelig stadig få billedrør til så gamle fjernsyn ??
- Ja, det må man jo selvfølgelig kunne, men jeg troede at de gamle "runde"
billedrør-typer var helt udgået af produktion for flere år siden....

4. Vi HAR allerede valgt at få TV´et repereret, men har vi dummet os, skulle
vi hellere have kikket os om efter et andet ??
- Vi har beregnet at det faktisk har kørt ca. 35.000 timer......!

Mvh.
Peter - som har måtte finde et gammelt B&O 7802 frem fra garagen i
mellemtiden.... :-)

Re: ? ang, defekt billedrør på B&O LX5000
Hov, ja, lige en enkelt ting mere:

Ole G. siger: " I dag er billedrør højt på hitlisten over fejlende enheder."

Betyder det så at det nye vi får også evt. vil være af en ringere kvalitet
end det der sad i, med deraf kortere levetid eller større fejlprocent til
følge ??
Eller vil der altid skulle et af nøjagtig samme type og kvalitet i igen ??

Til sidst, skal der ikke omfattende justering af billedet til, når man
skifter et billedrør ??

- ja ja, jeg spørger meget, men jeg ønsker bare at blive lidt klogere, jeg
er i bund og grund bare forbløffet over at det er muligt og økonomisk
forsvarligt at skifte et billedrør...... :-)

Mvh.
Peter

Re: ? ang, defekt billedrør på B&O LX5000

Glem det, det er kvalitetsrør der skal i.

Ja

Nej

Re: ? ang, defekt billedrør på B&O LX5000
Som svar til Klaus

Hvad er kvalitetsrør.???

Jeg kan sige at der i et AVANT 32 ( B & O ) og
Dantax SFB 1 sidder kompatible billedrør  ( har selv monteret et " dantax
"
rør i en avant uden problemer )og der er dog ca. 45000,- til forskel i
u.pris

lars

Re: ? ang, defekt billedrør på B&O LX5000

Udvalgte rør af god kvalitet.

Det kan godt ske at rørene er kompatible, min bil kan køre både på
Viborg og Pirelli dæk.

Men elektronikken bag røret koster også, det samme gør designet.

Spamfighter spammer. Folkene bag spamfighter mener at news er mails,
derfor disse linjer, selvom de udemærket godt ved at news ikke er mails.

Gratis alternativ uden spam ?
Kig på min private hjemmeside.

Re: ? ang, defekt billedrør på B&O LX5000
Hej.

Vil det sige, at hvis manden er fræk nok, så kan han bestille et eller andet
nixfix billedrør af ringe kvalitet og montere dette i vores TV ??

Det lyder ikke rart.....(Men vi tror nu på vores TV-mand.....)

Men kan man på en eller anden måde tjække:
1. At der er kommet nyt billedrør i TV´et, og at det ikke "kun" var en
historie.....
2. At det er det korrekte B&O billedrør (ja ja, fra Philips) der er sat i ??

Mvh.
Peter

Re: ? ang, defekt billedrør på B&O LX5000

Ja og nej. Jeg mener ikke der er alternativer til det PHILIPS A59EAK
der siddder i en LX5000. Om man så køber det hos B&O eller andet sted
er for så vidt underordnet, men jeg vil tro B&O er billigst.

Pil babekædningen af. Er billedrøret og halsen pinligt rene?
Så har du fået nyt billedrør.

Se oven.

Re: ? ang, defekt billedrør på B&O LX5000
Hej.

Tak for svar, nu skal jeg nok lade være med at spørge mere..... ;-)

Ja, når bare det er samme rør, så er det ligemeget for mig om det er købt
hos "Aldi" eller "Kvickly".... :-)
Men hvis der kunne være kvalitetsforskel, så var det sikkert ikke lige meget
(vil jeg tro)

Ok, det kan være jeg prøver det, det er jo kun 4 skruer.....

Mvh.
Peter @ Team-PsHdO
www.nokia.dyndns.dk

Re: ? ang, defekt billedrør på B&O LX5000

Ja, focusproblemerne relaterer formentlig til et nedslidt rør.

Prisen er meget fair. Men B&O har altid leveret billedrør til "humane"
priser, så længe de var tilgængelige.

Ja, det kan man faktisk.

Tjah.
De plejer at køre ualmindelig godt.

Som har et af de mest holdbare billedør verden har set.

Re: ? ang, defekt billedrør på B&O LX5000
Hej.

Tusind tak til jer begge for jeres informationer......

Mvh.
Peter - hvis B&O 7802 rent faktisk også står knivskarpt, selv om det har
stået i garagen i nogle år...... :-)

Site Timeline