Afstandsrør...

Hej Gruppe,

Jeg leder med lys og lygte efter de helt klassiske (tynde) afstandsrør i
ubehandlet messing. Intet geving , indvendig diameter er 3,2 mm og udvendig
vist omkring 4-komma-et-eller-andet mm. Der findes masser af forniklede med
mega tykke vægge, men ak - ingen af de gammeldags. Jeg har søgt højt og lavt
hos alle mulige inden- og udenlandske firmaer og har godt nok fundet nogle
fabrikker der kan lave min. 10.000, men jeg skal bare have fyldt sortimentet
op med lidt af hvert.

Er der nogen der ved hvor man kan købe sådan nogle i mindre mængder?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Gert Christiansen

Re: Afstandsrør...

Ja, de er af en eller anden grund blevet næsten umulige at opdrive. Nu kan
man kun få nogen, der er forniklede og har en udvendig diameter på 6mm.

Sidst jeg skulle bruge nogen, var det eneste sted jeg kunne finde dem hos
RS-Components (efter megen søgen). Jeg har lige checket og kan nu heller
ikke finde dem der mere, så jeg tror desværre du får svært ved at finde dem

Re: Afstandsrør...
Hej Allan,

Tak for hurtigt svar.

Godt at vide at jeg ikke er den eneste der ikke kan finde dem, men skidt at
det åbenbart ikke er så nemt. Ikke fordi jeg har tænkt mig at bære dem søm
ørenringe, men med al den fokus der er på nikkelallergi, burde det måske
være lettere at finde dem uden overladebehandling...

;-)

Mvh Gert

Re: Afstandsrør...
On 17 Dec., 13:35, "Gert Christiansen" <Fjern paranteser svar@

Hmmm

http://elektronik-lavpris.dk/index.php?cPath3D%5633_5642

ThorbjF8%rn

Re: Afstandsrør...

Det er netop de forniklede man nu kan få alle steder. Desværre er den
udvendige diameter meget større ende dem Gert (og jeg) savner.

Re: Afstandsrør...

F8%v
mvh
ThorbjF8%rn

Re: Afstandsrør...

Man kan købe messingrør indv. 3,1 mm/udv. 4,0 mm, så skal man blot skære
af i den rigtige længde. På en mindre drejebænk kan de stikkes af, med
faste stop får man hurtigt lavet 100.

Rørene kan købes i mange hobbyforretninger eks.
http://www.model-hobby.dk/ eller metalgrossister eks.
http://www.metalcentret.dk /

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Tak for svaret. Jeg har dog ikke nem adgang til en drejebænk, desværre.
Efterhånden som den type stag tilsyneladende forsvinder helt ud kan det være
at det må blive løsningen.

Mvh Gert

Re: Afstandsrør...
http://www.cypax.com/vare/72.052.0007

Re: Afstandsrør...

Hehe, jeg havde også fat i Cypax i min egen søgen ;o)

Bemærk at de *kun* har dem i 7mm længde og at det ikke er RoHS kompatible
(det er nok derfor de er næsten umuligt at opdrive nu)
Jeg gætter på at det er deres restlager, for alle andre længder er igen
forniklede og udvendig diameter ø6 og ser således ud
http://www.cypax.com/vare/72.056.3007

Re: Afstandsrør...

jeg ved ikke om du kan bruge disse men prøv her
http://teknikken.dk/catalog/index.php?cPath18%1
eller en anden modelhobby forretning

Mvh. René

Re: Afstandsrør...
Hej René,

Jeg regner med at det er messingrørene du mener. Det fremgår ganske vidst
ikke tydeligt af min oprindelige post, men det er i længder af 5, 7, 10 mm
og den slags. En anden post foreslår at stikke de rette længder af i en
lille drejebænk og det er noget i den stil der skal til, for at få ensartede
længder. Tak for svaret.

Mvh Gert

Re: Afstandsrør...
Hej Allan,

Cypax henviste mig til en forhandler der velvilligt har taget varen hjem til
en god pris.

Se http://www.pchonline.dk/p3210.asp
Jeg har bestilt er par tusinde - så burde der være nok til et stykke tid.
;-)
Andre længder må jeg se på hen ad vejen.

Tak for hjælpen.

Mvh Gert

Re: Afstandsrør...

Tak for informationen.
Som du kan se har jeg selv været vidt omkring sidst jeg skulle bestille
afstandsrør. Nu ved jeg hvor jeg skal starte næste gang :o)

PS: Du fik da vist oprettet varen specielt i deres e-shop, for der var ingen
afstandsrør da jeg kikkede i går ;o)

Re: Afstandsrør...

Øv, glæden vare ikke længe.

Jeg ville fluks bestille et par tusind af 9mm lange rør jeg har så svært ved
at skaffe.
PC-Håndværkeren kan *kun* levere 7mm da det er et restparti han har opkøbt,
så det med "velvilligt har taget varen hjem til en god pris" er vist ikke
helt rigtigt ;o)
Du kan vist godt skyde en hvid pil efter at få suppleret dit lager og jeg må
igang med en ændring af mit print, så der bliver plads til et afstandsrør
med en større udvendig diameter :o(

Re: Afstandsrør...
Hej Allan,

Det er helt rigtigt og ja, trist nok. Som også Christen skrev er der tale om
et restparti af 7 mm rør og de får ikke flere aller andre. (Uvist af hvilken
grund). Beklager at det ikke fremgik ret tydeligt at det var det restparti
han tog hjem.

Hvis jeg falder over andre længder skal jeg nok poste en besked.

Mvh Gert

Re: Afstandsrør...
Hej Allan

Har du kikket på EBay ?

Har du egentlig undersøgt hvad det vil koste at få dem
lavet nøjagtig som du vil have dem ?

Prøv evt. ham her, spørg efter Per.

http://www.alsted-metal.dk

Re: Afstandsrør...

Det lysner i F8%st
http://www.brass-fasteners-india.com/fasteners-fixtures/brass-spacer-stando =
ffs.html

minimumskF8%b 500

mvh

ThorbjF8%rn

Re: Afstandsrør...
Hej Christen,

Tak for linket. Har talt med dem og som Allan skriver er det ganske rigtigt
deres restlager. Om det skyldes RoHS eller hva' ved jeg ikke lige. De
henviser til en forhandler (PC Håndværkeren i Viborg) som jeg vil prøve at
kontaklte imorgen for at se om jeg kan købe en bunke.

Mvh Gert

Re: Afstandsrør...

Hvor store partier kan - vil du aftage?
Hvilke krav er der til rejfninger / grater
Indvendig og udvendig finish?
Hvad må de koste?

--
Med venlig hilsen