ændre fjernbetjenings- og ir modtagers frekvens

Kan jeg på nogen måde ændre frekvensen i en fjernbetjening og dennes ir
modtager, så det er muligt at bruge en fjernbetjening samtidig med at denne
ikke forstyrrer den andens modtager?

Jeg har to PCere i samme rum. Begge kører med et REALmagic Xcard og dennes
fjernbetjening + modtager: http://www.sigmadesigns.com/products/xcard.htm
Begge sæt er forbundet til samme TV.

Kan jeg gøre noget for at forhindre den ene fjernbetjening i at forstyre den
anden IR modtager? Begge fjernbetjeninger/IR modtager kører samme frekvens:
38,7 KHz.

Findes der alternativt en anden løsning, så jeg kan styre begge maskiner
uafhængigt af hinanden...

Ser frem til et svar. Tak :)

OBS indlægget er tidligere postet med subject: 2 Xcards - 2 PCere - 1 Rum -
1 TV
Har ændret det til et mere passende subject.
--
Mvh Kenneth Østergaard

Re: ændre fjernbetjenings- og ir modtagers frekvens

Det gør det nu ikke mindre kompliceret... Du skal enten ind og ændre
modulationsfrekvensen (hvordan afh. af konstruktionen). Evt kan man bygge en
"toggle aktiv" funktion ind i modtagerne. Alternativt bygger du en
"konverter" der modtager andre koder (eller en anden frekvens) og sender de
gamle - men kun til den ene modtager.

/A