Adapter ?

Hvad betyder det, når der på en adapter står "Output DC4.5V 700mA
3.2VA"?

--
Venlig hilsen
SJ / Taastrup

Re: Adapter ?

at udgangsspændingen er 4,5 volt, og den kan levere 700 milliampere.
dette svarer til 4,5 * 0,7 = 3,2 (afrundet) Watt også udtrykt som
VoltAmpere.

//finn

Re: Adapter ?
Finn har bragt dette til verden:

Bortset at Watt = Volt * Ampere * cos(phi), fasedrejning imellem strøm
og spænding.

Sætter du en kondensator i stikkontakten, løber der strøm igennem, og
der er spænding over, men der er ikke (ret meget) effekt, fordi strøm
og spænding er faseforskudt 90 grader.

Leif

--
Husk kørelys bagpå, hvis din bilfabrikant har taget den idiotiske
beslutning at undlade det.

Re: Adapter ?
D C  4,5 Volt

Re: Adapter ?
Leif Neland skriver:

"Output DC4.5V" - hvordan er det at du vil opnå fasedrejning der?

Re: Adapter ?
jeg overvejede at bringe det ind i svaret, men konkluderede at da det er
en jævnspændingsdims til meget svag strøm, vil det næppe opkvalificere
svaret :-)

//finn

Re: Adapter ?
Finn tastede følgende:
 Og tak for det, dit svar var fyldestgørende, det andet fattede jeg
ikke et hak af, det er sikkert rigtigt, men jeg blev hægtet af :-)

--
Venlig hilsen
SJ / Taastrup

Re: Adapter ?
At den kan tilsluttes et apparat der er beregnet til 4,5 volt og som
ikke belaster med mere end 700mA-

Site Timeline