AC-DC spæning

Jeg har en antenneforstærker der skal fodres med noget strøm.
I brugsanvisningen står der den køre på 8-15 volt DC-spæning,så jeg fandt en
gammel  strømforsygning frem,men den står til at køre AC-DC spæning,mit
spørgsmål er nu kan jeg bruge den?.

Nogen der kan hjælpe?.

Vh Jim

Re: AC-DC spæning

Næppe.

Antenneforstærkere spændingsfødes via coaxkablet fra forstærkeren. Det
kræver en dertil beregnet strømforsyning, hvor du igen skiller TV-signal fra
strømforsyningsspændingen.

se evt. yderligere oplysninger her:

http://www.antennelageret.dk /
Karsten H. Jensen

Re: AC-DC spæning

   Ja  forstærkeren fødes med strøm fra antennekablet,men det er ikke en af
de sædvanlige tv-forstærkere,det drejer sig om en forstærker til
radioscanner brug.
Netdelen er med kun en udgang,og så den altså uden strøm.
Det eneste jeg bare gerne vil vide er om man kan bruge en AC.DC
strømforsygning,til en i det her tilfælde netdel der køre på DC-
spæning,eller skal man bruge en strømforsygning der udelågne kun køre på
DC -spæning.

Vh Jim

Re: AC-DC spæning

Du har spurgt i direkte e-mail, hvor jeg har svaret. Gentager: Jeg kender
således ikke til den teknik, du beskriver.
Karsten H. Jensen

Re: AC-DC spæning

Kan den køre både AC og DC på een gang ?

Kan den ikke tage AC og konvertere til DC ???

Re: AC-DC spæning

På strømforsygningen står der AC-DC STABILIZER,den er af mærket sky
tronic,og man kan vælge om man vil ha 1,5.3.4,5.6.7,5. 9.12 volt ud af den

Re: AC-DC spæning

Den kan ikke stabilisere både AC og DC. Jeg gætter på at det er en ren
DC forsyning.

Re: AC-DC spæning

Alle de tal (muligheder) får mig til at tro, at det blot er en tilfældig
strømforsyning (adapter) du har fået fat i.
Udstyr til den slags ting plejer kun at levere netop den spænding,
der er brug for.
Og som før beskrevet,  vil man normalt have signalet (fra antennen)
med igennem forsyningen, som derfor ville være forsynet med
to tilslutninger for nedføringskablet (coax)

Erling

Re: AC-DC spæning

Øøøøh, jeg har ikke fat i nogen forsyning.

Nu skulle forstærkeren fødes med mellem 8 og 15 volt.....

Re: AC-DC spæning

Undskyld Klaus.
Jeg var lige oppe og friske hukommelsen op.
Han skriver jo netop, at han har fundet en str.f., så derfor

Erling

Re: AC-DC spæning

Re: AC-DC spæning

Godt så.
Det var egentlig heller ikke så meget det.
Naturligvis er der en min/max spænding.
Det var egentlig mere tilslutning af forsyningen.
Jeg gik ud fra, som andre, at forstærkeren skulle forsynes gennem
signalkablet,
og det bliver de normalt, og hvis det er tilfældet, er du nødt til at have
en
spec. forsyning, eller du skal selv til at bygge et filter op, for at få den
forsynet.
Dog, - jeg kender ikke din forstærker.
Kunne jo spørge, om der kun er een koax ind og een ud, om der er seperat
spændingstilslutning, eller hvordan ???

Erling

Re: AC-DC spæning

No:2netdelen sider så nede ve radioen og den er med 1 indgang og 1
indgang.på den hænger der så en stump ledning (jack hunstik) og det er så
der man skal tilslutte strømen.
forstærkeren er meget! lille,ligsom netdelen,nærmest     inbygget i stikket.

Site Timeline