8031 baseret SBC med 3 serielle kanaler søges

Jeg skal bruge et antal SBC's (Single Board Computers) med følgende
features:

EPROM sokkel til program
SRAM (2-4 kByte)
8031 baseret motor
3 full duplex serielle kanaler

Hvem kender fabrikatet af disse.

Mvh

Jens

Re: 8031 baseret SBC med 3 serielle kanaler søges

Hmm godt spørgsmål. Jeg kan ikke huske at have set nogen datablade på UART
med mere end 1 stk i samme kreds.
Men sådan en 8031 er da ved at være en halvgammel langsom sag at arbejde med
plus den skal have latch på bussen.
Jeg ville have valgt en PIC eller lign og så proppet 3 stk UART på.

--
Tom

Re: 8031 baseret SBC med 3 serielle kanaler søges

med
Finnes der PIC med 6 timerer?

HM

Re: 8031 baseret SBC med 3 serielle kanaler søges

8051 (8031) har da ikke 6 timere den heller.  Den har da bare 2.

Det finnes mer moderne utgaver som har to uarts, men 3 har kan jeg ikke
huske å ha sett.
På www.elfa.se kan du finne datablad på noen, ellers finner du noen hos
ATMEL.
Om du bare skal sende på en eller to av de UART'ene så kan du lett gjøre det
i software, det har jeg gjort med hell, software RX er litt være, men det
går.

EEPROM er historie, det er mye bedre å finne en MCU med FLASH.  ATMEL sine
kan du få i 40 pins utgaver som går rett inn i stedet for en 8031/51 med 8KB
Flash.  Du skal skrive mye ASM før det er for lite.

Hilsen Tom-Vidar, Norge

Re: 8031 baseret SBC med 3 serielle kanaler søges

UART

Jeg ved at EXAR (ca stavet sådan) har kredse med 4 UART i en chip, og jeg
tror at de også har en med 8 men er ikke helt sikker.

Ja i PIC18Fxxxx

Benny

Re: 8031 baseret SBC med 3 serielle kanaler søges

arbejde
Ja, så skulle 3 stk softUART kunna realiserast. Skjønt, eg ser ikkje akkurat
behovet for full duplex.

På den andre sida, vi snakker om ein PIC, han spurde etter eit  8031derivat.

HM

Re: 8031 baseret SBC med 3 serielle kanaler søges

med
Der findes da masser af lynhurtige processorere der er basseret på en 8031
kerne. De 3 serielle kanaler behøver ikke at være on-chip.

Jeg søger en Single BOARD Computer - ikke nødvendigvis en Single CHIP
computer.

Det skal være noget der kan købe i 15 stk som færdige print med komponenter
på. Hvis det skal laves fra bunden kan jeg sagtens selv lave det, men
hvorfor udvikle og dokumentere noget der måske kan købes færdigt.

Jeg tvivler på at en PIC processor har tilstrækkelig programhukommelse til
dette projekt. Der skal skrives en hel del C-kode til projektet.

Mvh

Jens

Re: 8031 baseret SBC med 3 serielle kanaler søges
Hej Jens,

Jeg er klar over at du søger noget på MCS51-kernen, men hvis det ikke er
et helt klippefast krav, kunne du kigge på følgende:

TERN R-Engine
16 bit CPU [Am186ER] 40MHZ C/C++ Programmable Controller, 40+ TTL I/O,
_3_Serial_Ports_, PWM, Counters, Real Time Clock, 8 parallel ADC and 8
16bit ADC, 4 parallel DAC and 2 serial DAC:
<URL:http://www.testech-elect.com/tern/r_engine.htm
($99,- i enkeltstyk)

De lyder som om de sparker bagdel.

De har også nogle større udgaver, fx.:
TERN A-Engine86x
16 bit CPU (186) 40MHZ C/C++ Programmable Controller, 50+ I/Os, 3 UART, 2
PWM outputs, 3 16bit timer/counter, 8 external interrupt inputs, interface
to Keypad, LCD, Watch Dog:
<URL:http://www.testech-elect.com/tern/aengine86.htm
($189 til $199 i enkeltstyk)

--
Venlig hilsen,
Søren

De ser da interesante ud (selv om det ikke er 8031 baseret). Jeg skal lige
undersøge hvad compilere m.v koster da jeg ikke har disse til denne CPU.

Mvh

Jens

Re: 8031 baseret SBC med 3 serielle kanaler søges
Hej Jens,

Kan du ikke blot bruge en PC-compiler med ændrere I/O-filer ? (Det er jo
x86 kernen de kører på).

--
Venlig hilsen,
Søren

Xilinx med Nios CPU core, masser af open source libs og life long levetid
:-)
Der er nok plads til 5-10 UARTS i sår'n en dimmer - fra et std lib

Med mindre du selvfølgelig vil kode i Assembler ;-)

Fordelene ved fuldt programerbar logik - og ikke mindst placeringerne af
GPIO's, fleksibilitet omkring timer, flere CPU løsninger ... jah jeg kunne
blive ved ... check det selv

Prisen ... jahh vil du have flere 80xx CPU på eet board er denne løsning en
klar fordel

mvh,
jk

Re: 8031 baseret SBC med 3 serielle kanaler søges
Hej Jens
Jeg kender desværre ikke nogle færdige sbc med tre serielle kanaler. Men
mine to forslag på løsninger er:

1: brug den serielle kanal på 8031 + en 16C552 (ved ikke om andre har to
kanaler?) der har to kanaler og derved opnås tre.

2: Brug en 80C535 (eller en 80C537) som har indbytte to kanaler + en 16C450
derved opnås også tre kanaler.

16C450 fås ho www.vejle-rc.dk

Jeg håber at dette kan hjælpe dig igang
Mvh