13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !

er der nogle herinde der kan hjælpe.........

Jeg er professionel Guitarist
jeg bruger en effekt der hedder VG-88
http://www.roland.com/products/en/VG-88_Version_2/specs.html
samt en speciel Pickup der hedder Gk-3A
http://www.roland.com/products/en/GK-3/index.html
de to bliver forbundet med et 13 pins kabel lidt midi stik agtigt..
nu kommer så opgaven jeg ville gerne kunne være trådløs
så vidt jeg kan figur ud skal jeg mindst bruge 7 kanaler uden ret meget
delay
Sende afstande min 20 meter indendørs

er der nogen i DK  der kan sådan noget
har ok budget til formålet

alle input er velkommene

Søren Jacobsen

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !

Jammen, skal du ikke jokke på knapperne i tide og utide?
Hvis du er gået 20 meter væk skal der jo noget af et tigerspring
til så.

Snittet er nok rimeligt roland-only aktigt, så med mindre du kan skaffe
præcis dokumentation er det nok lidt svært at få til at spille.

Hvad med om du tog pedalen med dig, i en skuldertaskeaktig strop.
E.v.t. ombygget sådan rent mekanisk.

/Morten %-)

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !

Hej M

i en situation hvor jeg feks spiller solo (laaaaaaaaaaaaaaaaaang)
ville det vare fedt at kunne stagedive og jeg har osse mulighed for at
skifte lyd fra guitaren

kan nok sagtens skaffe et omplet diagram over dyret

er ikke muligt at gøre det... det erstort og tungt oa har iøvrigt flere
effekter forbundet

mvh søren

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !

Du får næppe noget standard udstyr til det, men det har du jo nok også
undersøgt?

Hvad siger Roland til det?

I princippet er det jo bare 7 styk trådløse sendere... Hvis du er til
"hævihegn under knæhøjde" så har du nok en lang rem som har plads til syv
sendere ;-)

Bruger du VG-88 hele tiden? Jeg knder den ikke, men er det ikke en meget
speciel fætter, som kun bruges til meget specielle effekter?
Hvis det er vigtigere for deig at være trådløs, end absolut at skulle være
så teknisk bundet af VG-88'eren, så ville jeg vælge at finde noget standard
gear, eller nøjes med at være trådløs når du ikke bruger VG-88'eren.
Men som sagt kender jeg ikke dit brugsmønster af den underlige PU?

Skal der laves en custom made sender (+ evt. modtager), så koster det rigtig
knaster. Og selvom du har et godt budget, så tror jeg næppe det slår til. Så
skal det være fordi der er en hel del flere som søger din løsning, så den
kan sælges i et rimeligt styktal bagefter.

mvh
Kåre

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !

ja jeg bruger den hele tiden det er en Guitarsimulator ting
den gør feks at jeg kan spille på acoustic guitar men at den lyder som en
Fender strat fra 59 over en vox ac 30
og så har den osse alle boss pedaler der stortset er lavet indbygget
udover de funktioner har den osse detunings muligheder som ex. open G
stemming eller Dadgad

mvh søren

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !
hvilken figur? og hvordan er du kommet frem til 7 kanaler?
kan du ikke henvise til en specifikation af stikforbindelserne og hvilke
ellers er det svært at sige noget om båndbredde på sender/modtager udstyret
og om det er udelukkende analoge signaler eller...

Rasmus

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !

hej Rasmus

figur = finde udaf

de 7 kanaler kommer jeg frem til som min..
det er et 13 pins kabel

og der er 7 audio connections 1 for hver streng + det org guitar signal
derudover er der styre signaler som feks. prg up/down oog en Programerbar
volume(læs drejepotmeter)

mvh søren

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !

6 kanaler i 44.1 kHz 16 bit giver 4.233 Mb/s, så det kan sagtens bæres
på normal wifi.

Tricket er bare at man selv skal rode med pickup forstærkerne, men hvis
man har styr på det skal der "bare" lidt CPU rod til:)

Enheden til guitaren er tricky fordi den skal være meget let og
inkludere batteri, men jeg er sikker på at man sagtens kan slæbe rundt
på sådan en her:
http://www.cortexsystems.dk/shop/net4526/net4526_30_board_only_en.html

Der skal så puttes et wireless kort i det ene mini-pci slot og et USB
kort til nummer to, til wireless kortet sættes 4 strippede usb-audio
tingester og vupti så har man 6-8 analoge indgange.

Sjovt projekt, sig endelig til når du finder en løsning...

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !

lyder i mine ører som overkill - og jeg tror også den der "mini-computer"
bruger aaalt for meget strøm...

Rasmus

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !

Den er spec'et til max 10W, de er ret konservative så jeg tror det er
nærmere 5W, boardet er 10x13cm, så det er faktisk ikke særligt stort.

Om det er overkill ved jeg ikke, men hvis man skal have moslet 6 analoge
kanaler ned i en enkelt radiokanal (6-7 radioer bruger nok en del mere
strøm og fylder mere) så skal man forbi noget digitalt og det er langt
det nemmeste at bruge standard stumper i stedet for selv at skulle til
at bygge computeren.

Et 100g LiOn batteri kan klare en time ved 10W, hvis man kan slæbe på
390 gram er der nok til ca. 5 timer.

MHT pakke tab og latency er der et par simple løsninger:

1) Overkill, man kører simpelthen bare UDP (pakke baseret) og så sender
man alle pakker 4 gange, på den måde er man ret sikker på at data når
frem, selv hvis der skulle smutte en enkelt pakke i ny og næ, med lidt
snilde kan det laves meget, meget robust.

Med 512 byte payload pr. pakke er der ca 1ms audio i hver pakke (6
kanaler + 2 bytes pr. sample) så skulle der smutte en enkelt vil man nok
ikke kunne høre det alligevel.

2) Latency er ikke et problem, variabel latency er, så mon ikke man bare
skal sørge for at rover og base kører i sync med 20-50 pakkers fast
latency, på den måde kan man også designe sin protokol så man kan
re-transmittere pakker helt op til 30 pakker (30 ms) senere.

Lad os sige vi vil sende alle pakker 4 gange, hvis vi sender alle pakker
lige efter hin anden vil et uheldigt udfald udslette alle 4 ens pakker:

1 1 1 1 2 2 2 2 3 3 3 3
     *************   <--- Udfald = pakke 2 bliver tabt.

I stedet interleaver man pakkerne:
 1 2 3 4 1 2 3 4 1 2 3 4
     *************   <--- Udfald = ingen pakker går tabt.

Hver pakke sendes til tiden: t, t+4, t+8, t+12

I praksis er det bedre at have længere mellem pakkerne, så afstanden
bestemmes af den latency man kan tolerere (4xoverkill + afstand på 10):
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 1 11 2 12 3 13 4 14 5 15 6 16 7 17

Hver pakke sendes til tiden: t, t + 10, t + 20, t + 30.

Det betyder at man skal have et ret massivt pakketab som mister alle
pakker i 30ms for at det kan mærkes.

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !
jeg tror en analog løsning bruger mindre... i øvrigt... glemmer du ikke alt
det der USB halløj osv. du snakkede om tidligere i denne tråd...??
hvordan havde du forestillet dig at modtageren skulle se ud? bare alene det
at få skrevet koden er da nok til at droppe projektet totalt... phu ha siger
jeg bare...

[SNIP]: en frygteligt masse protokol-baseret tekst... :-)

Rasmus

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !

Nøh, det bruger næsten ingen strøm.

En lignende maskine, blot med analoge udgange.

Nu er jeg jo software mand, så jeg hælder til den opfattelse at alt der
er softare er nemt:)

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !
ok... men lidt må det vel bruge... :-)

i form af hvad? undskyld mig, men jeg kender ikke nogen "standard-komponent"
der kan håndtere 7 udgange...

hmm... det er da ellers næsten altid det der fejler når noget går galt i
div. ting... satellitter, vindmøller, citroen C5 osv osv... :-)
nææ... analog elektronik - det dur bare du... :-)

Rasmus

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !

Man kan få 6 kanals usb-audio thingester beregnet til 5.1 surround, så
mon ikke to af dem er nok?

Ja, der skal jo nogle gange lidt tilpasning til før og efter det
digitale domæne:)

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !

Latency er et problem, hvis det kan høres at guitaren ikke spiller i takt
med de andre.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !

det kan man nok kun høre til en vis grænse tror du ikk? :-)

Rasmus

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !

Hvad mener du?
Har været med til at lave koncerter hvor guitaren havde problemer med at det
trådløse link var nogle 100 ms forsinket..

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.martinshjemmeside.dk/

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !

jo så er det da klart det kan høres - men latency i netværk - der tænker jeg
på 1-2-10 ms

Rasmus

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !

Ja, men under 100ms kan ikke høres, så mon ikke det nok skal gå hvis man
designer efter en buffer på 20-50ms?

Re: 13 pins kabel der skal gøres trådløst ??? Hjælp !

Du er ikke musiker kan jeg se ;-D Så Du tror ikke at en 10'endedel sekund
ved siden af taktslag kan høres. LOL.

Orla Pedersen