12V til ?V til bærbar

Burde det ikke være muligt for <kr. 100 at lave en sådan 'strømledning' fra
cigarettænderen til den bærbare ?

Eller skal der afledes for meget varme ?

Det må da være billigere end 12V-230V-og så via dem normale strømforsyning
til pc'en.

Har nogen erfaringer ?

KS

Re: 12V til ?V til bærbar

Hvad skal den bærbare have af power ?

Re: 12V til ?V til bærbar

Nope, såddan en koster ca 200 kr i komponenter, se her:
http://dion.swamp.dk/carpower.html

Næh, den bliver ikke synderligt varm.

Ja.

Jeg har bygget en del af den strømforsyning jeg linker til, den virker
fint, den er så stabil at den kan levere 12V til en PC/harddisk (med
indbygget DC/DC converter til 5V og 3.3V).

Den er nok lidt overdesignet til at trække en blærbar, den slags bruger
tit meget mindre strøm og er meget mere tolerant med spændingen, så det
kan ske at du kan bruge en kommerciel DC/DC converter, selvom de plejer
at være mindre stabile, svagere og dyrre end den her.

Re: 12V til ?V til bærbar
Prøv dette link: http://www.topdane.dk/LadereForPC.htm

Vh
Klaus

On Mon, 19 Jan 2004 17:20:49 +0100, Flemming Frandsen

Re: 12V til ?V til bærbar
Så har du måske også et print liggende - pris ?

mvh KS

fra
strømforsyning