Shema pojacala za subwoofer?

Zna netko neku dobru shemu 100 W pojacala za subwoofer deklarirane
impedancije 3 Ohm?

Na Yamaha HTR-6130 Dolby dekoder:

http://tinyurl.com/h44t962

sam spojio 2 prednja zvucnika koja sam imao od ranije i surround
zvucnike i centralni od Sony HCD-S800 systema:

http://tinyurl.com/jf9f7sa

Ulaz je opticki kabel s TV-a i Yamaha dekodira Dolby Surround, Dolby
PRO Logic, DTS, THX i jos par surround formata ali je problem da je taj
dekoder predvidjen za aktivni subwoofer a ovaj od Sony-ja se je spajao
na Sony HCD-S800 surround system koji ima pjacalo i za subwoofer.

Iako se na dekoderu moze mijenjati cutoff frekvencija za signale koji
se reproduciraju preko subwoofer-a (+ LFE surround kanal koji ide
direktno), najvise bi mi odgovaralo pojacalo s cutoff frekvencijom od
oko 120 Hz.

Zvucnik inace izgleda ovako:

http://s28.postimg.org/p6rqpmm8t/DSC0195d.jpg
(to je slika koju sam naso na netu po imenu Sony SS-WS500)
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama

Diskretno ili integrirano, za pocetak?

Re: Shema pojacala za subwoofer?

Svejedno, ali sad kad je Rio dao link na ovo pojacalo s eBay-a mislim
da mi se ne isplati to raditi doma :-))
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: Shema pojacala za subwoofer?
/cut/

laptopa jer treba single napajanje):

eBay:
http://www.ebay.com/itm/TPA3116DA-DC-12V-24V-100W-Mono-Channel-Digital-Power-Audio-Amplifier-Board-/322254477895?hash=item4b07dd1a47:g:juAAAOSwxg5X0BMF

Datasheet, 11. i 12. stranica:
https://www.ti.com/lit/ds/symlink/tpa3130d2.pdf

Re: Shema pojacala za subwoofer?

Kud' je to otisloooo!?  LOL
Pojacalo jeftinije od napajanja! :-)

Re: Shema pojacala za subwoofer?

Tnx!! :-) Ovo se cini savrseno!! :-)

Na 12. stranici je i karakteristika za 3R.

Na karakteristici snage u ovisnosti o naponu napajanja su dvije
karateristike - plava za THD 1% i crvena za THD 10% - kako  to
protumaciti? Recimo po karakteristici za 3 Ohm zvucnik i napon
napajanja 22 V je snaga uz izoblicenje od 1% oko 70 W a uz izoblicenje
od 10% oko 90 W. THD tu ovisi o ulaznoj snazi? Zbog toga mislis da
treba na ulaz staviti atenuator pa da se smanji ulazna snaga?

Izlaz za subwoofer na receiveru je inace deklariran s 4V/1.2 kOhm.

Koliko dB bi stavio atenuator i kojega (L, T ili Pi)?
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: Shema pojacala za subwoofer?

Mislio si reci THD ovisi o IZLAZNOJ snazi?
Atenuator sluzi za FIKSNO podesavanje nivoa zvuka na ulazu toga pojacala
kako ti ne bi neka pijana budala nafrljila sustav do daske i skurila
subwoofer.....

Re: Shema pojacala za subwoofer?

Ignore Me!
miha objasnio, imas 'atenuaciju/trimer' na tom pojacalu....

Re: Shema pojacala za subwoofer?

To bi trebalo vidjeti na shemi. Moze biti da se s njim kontrolira
signal na ulazu ali moze biti i da se s njim kontrolira pojacanje
pojacala.
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: Shema pojacala za subwoofer?

Mislim da bi to bilo nepotrebno(?) kompliciranje IC-sklopa?

Re: Shema pojacala za subwoofer?

Ako graf prikazuje ovisnost izlazne snage o naponu napajanja a nacrtane
su dvije karakteristike - svaka za jedan THD - onda se je moja
pretpostavka odnosila na upravo to sta sam i napisao (da THD ovisi o
nivou ulaznog signala). Jer se iz grafa, ko sta sam napisao, vidi da je
za isti napon napajanja uz TDH 1% maximalna izlazna snaga 70 W, a uz
THD od 10% je maximalna izlazna snaga 90 W. *Maximalna* izlazna snaga
je valjda ona snaga koja se postize kad je volume trimmer na maximumu.

Znam cemu sluzi atenuator ali sam pitao da li, s obzirom da onda jos
nisam napisao kakav je izlaz iz receivera, smatra da ga treba staviti
da bi se smanjio THD.

Drugim rijecima, iz grafa bi se moglo zakljuciti da o nivou ulaznog
signala o kojem ovisi THD ovisi i to da li gledamo plavu ili crvenu
karakteristiku na desnom grafu.
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: Shema pojacala za subwoofer?

Na grafu pored ti lijepo veli
Plava 20HZ
Crvena 6khz

uglavnom koristi za bass/woofer.

 > Zbog toga mislis da
 > treba na ulaz staviti atenuator pa da se smanji ulazna snaga?

bassa jer receiver bi morao imati taj izlaz samo za bass/woofer koji je

 > Izlaz za subwoofer na receiveru je inace deklariran s 4V/1.2 kOhm.

 > Koliko dB bi stavio atenuator i kojega (L, T ili Pi)?

uho.

Re: Shema pojacala za subwoofer?
says...

Mislis da se legenda uz lijevi graf (gdje se koriste 3 boje) odnosi i
da desni graf? Ne bi reko. Cak sam i prilicno siguran da se ta legenda
gdje boje oznacavaju frekvenciju odnose samo na lijevi graf.

Znam da mi ne treba low pass filter jer je on vec u receiveru, moje
pitanje se je odnosilo na to da li misli da atenuator treba da bi se
smanjio ulazni signal a s time i THD (jer u trenutku dok je Rio pisao
odgovor jos nisam napisao koje su karaketeristike izlaza za subwoofer.

Da, znam sta znace podaci za izlaz - diplomirao sam na Zavodu za
elektroakustiku (istina, na digitalnom processiranju signala) i
dizajnirao sam neka audio pojacala ali se vec 20 godina bavim
iskljucivo s digitalnom elektronikom tako da dosta stvari u vezi
pojacala vise neznam na pamet.

Zasto mislis da je taj trimmer na pojacalu za trimanje ulaza a ne za
kontrolu izlaza? Na slici za trimmer pise 'volume control' pa bi reko
da je to za kontrolu izlaza iz pojacala a 4 V je vjerojatno previse za
ulazni signal. To pojacalo je valjda sirokopojasno a ulaz je vjerojano
predvidjen za standardne line in nivoe (0.3 do 2 V) pa onda svakako
treba atenuator koji ce ovih 4 V svesti u dozvoljeni opseg.
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: Shema pojacala za subwoofer?

nudi manje snage pri istom napajanju, ali nema naznake pa ako nije

modulacije tj prtljanje sa efikasnosti.

THD se ne mjeri manipulacijom ulaznog signala.

jedino granica izlazne snage preko PLIMIT i to je to.

Re: Shema pojacala za subwoofer?
says...

Jedno je kako se THD mjeri a drugo koji sve parametri na distorziju
utjecu. Jedan od parametara koji utjecu na THD je svakako i nivo
signala na ulazu, bilo bi super kad bi se moglo dizajnirati pojacalo
koje bi imalo istu distrorziju bez obzira na nivo signala na ulazu.

Kako bi to mogo biti jedini nacin? Nisam procitao kompletan datasheet
od TPA cipa ali vec je pod features nabrojeno 'programable power
limit' a i jedan od pinova ocito sluzi kao kontrola gain-a. Tko kaze da
se s trimmerom ne kontrolira gain odnosno pojacanje a ne da se signal s
njim kondicionira prije nego dodje na ulaz pojacala?

Mislim da cemo tocne podatke ipak znati tek kad pojacalo stigne :-)
--
Let There Be Light
Custom LED driveri prema specifikacijama
Re: Shema pojacala za subwoofer?

Ako i nije trimer za analaogni ulazni signal, onda je vjerojatno za
DC-napon kojim se upravlja pojacanje analognog signala na ulazu, unutar
samog IC-a....

Re: Shema pojacala za subwoofer?

se u vezu sa THDom. Ti si napisao "manji signal na ulazu, a time i manji
THD, pa sam ti samo napisal da ti to nema smisla tako gledati da se ne

  Nisam procitao kompletan datasheet

Re: Shema pojacala za subwoofer?
On 6.1.2017. 10:57, miha wrote:
/cut/

Evo, Miha je sve rekao. :)

36 dB fiksno.
Stranica 6. na datasheetu:
https://www.ti.com/lit/ds/symlink/tpa3130d2.pdf

Pod ulazni atenuator mislio sam na trimer oslovljen s "volume control".

subwoofera.

Re: Shema pojacala za subwoofer?

Noc ima svoju moc! :-)

Re: Shema pojacala za subwoofer?

Ajde ako je tako. Kad stigne javim.

 :-) Kad nesta slazem nema spavanja :-) Napokon sam slozio surround i
cak i bez woofer-a radi odlicno ali me je sad poceo zezati Serviio i
nikako da to slozim:

http://forum.serviio.org/viewtopic.php?f=6&t22%822

Radio je preko godinu dana bez i jednog problema a neki dan mi se je
pocelo desavati isto sta ljudi opisuji u stotinama postova na forumu
unatrag 5 godina.