regulacija napona

Pozdrav, molim za najjednostavnije i najjeftinije riješenje, naime
imam 24 V istosmijernog napona (recimo snaga nije bitna), a treba
mi napon (stalan)  između  5,6 - 6,3 V i da može podnijeti konstantnu struju
od 8 A.

Također mi treba jedno riješenje sa istim karakteristikama kao i gore, ali
da mogu imati regulaciju napona između 5,6 - 6,5 V, također 8 A.

hvala

Re: regulacija napona

E sad neznam napamet ali mozda posotji neki regulator koji izdrzava 8 A.
Ak ne postoji. onda tranzistor u spoju zajednicke baze , na bazni krug
zenenrica  i paralelno njoj pot od 10 k. S kliznika skidas bazni napon i
tak ces mjenjati napon od cirka 1.5 V nadalje. Naravno ,prije zennerice
spoji otpornik i to izmedju kolektora i baze. Taj otpornik je za
prednapon zennerice. Tranzistor obavezno na hladilo.

--
Pero(Klicov), makni SPAM za reply
kaciga glavu cuva ,a sta cuva kacigu?!?.!

[...]

Da mi je vidjeti s cim ces to hladiti. :)
(24V-6V)*8 = 144W topline - grijalica :)

--
Tihomir Krizan

Re: regulacija napona

Potraži stare postove vezane uz modifikaciju napajanja iz računala. ATX/AT
napajanje već ima 5V liiju koja daje 8A ko' od šale, samo joj trebaš ubaciti
regulaciju, a isto se može napraviti i sa 12V linijom, odnosno već imaš dva
izvora koja se daju prepraviti da budu neovisna.
Za uvjete koje ti navodiš imao bi veće gubitke snage na stabilizatoru nego
što bi isporučio trošilu ako koristiš klasičan stabilizator, tako da je to
malo glupavo, odnosno rasipnički, a bome i skupo jer hladnjaci nisu jeftini.
Raditi swicher od nule za taj napon i struju je isto malo glupavo kad su ATX
napajanja prilično jeftina.

Re: regulacija napona

struju

Ovo ima smisla radit jedino s SMPSom jer su inace gubitci preveliki. Shemu
SMPSa imas na binsima. Napon reguliras otpornikom RX, umjesto kojega se moze
stavit pot 100K. Ako je potreban veci stupanj regulacije smanji 47K otpornik
spojen s RX. Zavojnica  ima 30 namotaja na toroidnom feritu (ima ih u PC
napajanjima, koriste se kao filteri).

Re: regulacija napona

Regulacija radi na nacin da pri zeljenom naponu na izlazu na pinu 1 imas 5V.
Za taj opseg otpornik 47k zamjeni otpornikom 18k  a umjesto RX stavi
potenciometar 27K. Inace ako ces s ovim sklopom napajati neki skupi ili
osjeljivi uredjaj nebi bilo lose napraviti overvolt crowbar zastitu
osiguracem i tiristorom.

Re: regulacija napona

sada

U ovom slucaju bolje rjesenje je modificirat AT/ATX napajanje. Btw zasto ti
treba ovo napajanje?

Re: regulacija napona

njihova
onda je bolje rjesenje spojit ledice u seriju i tu seriju napajat preko
odgovarajuceg strujnog izvora (najjednostavnije otpornika), jer pad napona
na ledicama ovisi o temperaturi a postoje i tolerancije. Ako vec moras
ledice spajat paralelno, upotrebi za svaku granu poseban otpornik.

Re: regulacija napona

onih 350mA je po ledici ili ukupno? ako je ukupno to nije puno ni za
linearni izvor. Btw bolje rjesenje od stabiliziranja napona za ovu svrhu je
strujni izvor struje 350mA.

Re: regulacija napona

: Probat ću sutra modificirati neko atx napajanje, nešto sam našo od
: starih postova ali nisam siguran dali su dobra upustva,
: napajanje mi treba za napajanje "nekih" ledica koje rade na 5,5-6V i
: njihova radna struja je 350mA.

Dosta smo u starim postovima pricali o tome i sigurno je sve objasnjeno.
Ako slucjano zapnes, slobodno se javi na PM.
Ja sam ih dosta modificrao...

--
Tihomir Krizan

Re: regulacija napona

:
[...]

Ja bih definitvno sigurno napravio SMPS.
Buduci da dosta radim sa SG3525, uzeo bih njega, jezgru iz starog
kompjuterskog napjanja i recimo 2 IRFZ44 mosfeta (ili IRF3205).

--
Tihomir Krizan

Site Timeline