regulacija napona

Pozdrav, molim za najjednostavnije i najjeftinije rije¹enje, naime imam 24 V istosmijernog napona (recimo snaga nije bitna), a treba mi napon (stalan) izmeðu 5,6 - 6,3 V i da mo¾e podnijeti konstantnu struju od 8 A.

Takoðer mi treba jedno rije¹enje sa istim karakteristikama kao i gore, ali da mogu imati regulaciju napona izmeðu 5,6 - 6,5 V, takoðer 8 A.

hvala

Reply to
darko

E sad neznam napamet ali mozda posotji neki regulator koji izdrzava 8 A. Ak ne postoji. onda tranzistor u spoju zajednicke baze , na bazni krug zenenrica i paralelno njoj pot od 10 k. S kliznika skidas bazni napon i tak ces mjenjati napon od cirka 1.5 V nadalje. Naravno ,prije zennerice spoji otpornik i to izmedju kolektora i baze. Taj otpornik je za prednapon zennerice. Tranzistor obavezno na hladilo.

--
Pero(Klicov), makni SPAM za reply
kaciga glavu cuva ,a sta cuva kacigu?!?.!

Potra¾i stare postove vezane uz modifikaciju napajanja iz raèunala. ATX/AT napajanje veæ ima 5V liiju koja daje 8A ko' od ¹ale, samo joj treba¹ ubaciti regulaciju, a isto se mo¾e napraviti i sa 12V linijom, odnosno veæ ima¹ dva izvora koja se daju prepraviti da budu neovisna. Za uvjete koje ti navodi¹ imao bi veæe gubitke snage na stabilizatoru nego ¹to bi isporuèio tro¹ilu ako koristi¹ klasièan stabilizator, tako da je to malo glupavo, odnosno rasipnièki, a bome i skupo jer hladnjaci nisu jeftini. Raditi swicher od nule za taj napon i struju je isto malo glupavo kad su ATX napajanja prilièno jeftina.

Reply to
miha

struju

Ovo ima smisla radit jedino s SMPSom jer su inace gubitci preveliki. Shemu SMPSa imas na binsima. Napon reguliras otpornikom RX, umjesto kojega se moze stavit pot 100K. Ako je potreban veci stupanj regulacije smanji 47K otpornik spojen s RX. Zavojnica ima 30 namotaja na toroidnom feritu (ima ih u PC napajanjima, koriste se kao filteri).

Regulacija radi na nacin da pri zeljenom naponu na izlazu na pinu 1 imas 5V. Za taj opseg otpornik 47k zamjeni otpornikom 18k a umjesto RX stavi potenciometar 27K. Inace ako ces s ovim sklopom napajati neki skupi ili osjeljivi uredjaj nebi bilo lose napraviti overvolt crowbar zastitu osiguracem i tiristorom.

sada

U ovom slucaju bolje rjesenje je modificirat AT/ATX napajanje. Btw zasto ti treba ovo napajanje?

njihova

onda je bolje rjesenje spojit ledice u seriju i tu seriju napajat preko odgovarajuceg strujnog izvora (najjednostavnije otpornika), jer pad napona na ledicama ovisi o temperaturi a postoje i tolerancije. Ako vec moras ledice spajat paralelno, upotrebi za svaku granu poseban otpornik.

darko je napisao/la:

: Probat æu sutra modificirati neko atx napajanje, ne¹to sam na¹o od : starih postova ali nisam siguran dali su dobra upustva, : napajanje mi treba za napajanje "nekih" ledica koje rade na 5,5-6V i : njihova radna struja je 350mA.

Dosta smo u starim postovima pricali o tome i sigurno je sve objasnjeno. Ako slucjano zapnes, slobodno se javi na PM. Ja sam ih dosta modificrao...

-- Tihomir Krizan

Reply to
..:: Tihi ::..

Pero je napisao/la:

[...]

Da mi je vidjeti s cim ces to hladiti. :) (24V-6V)*8 = 144W topline - grijalica :)

-- Tihomir Krizan

Reply to

darko je napisao/la:

[...]

Ja bih definitvno sigurno napravio SMPS. Buduci da dosta radim sa SG3525, uzeo bih njega, jezgru iz starog kompjuterskog napjanja i recimo 2 IRFZ44 mosfeta (ili IRF3205).

-- Tihomir Krizan

Reply to

onih 350mA je po ledici ili ukupno? ako je ukupno to nije puno ni za linearni izvor. Btw bolje rjesenje od stabiliziranja napona za ovu svrhu je strujni izvor struje 350mA.