LED i pad napona

Imam izvor struje od 6V i zanima me koja je formula za izraèunati koliki otpornik treba staviti ispred LED da ne izgori. Radi se o plavoj LED 1200mcd

3.7V 20mA

Hvala

Zeky

Reply to
Zeky

U 6V R=----=-----=300 Ohm , dakle 270 ili 330 jerbo je to standardna vrijednost... I 0,02A

Reply to
Dr.No

Nije ba¹ tako, U=Uizvora - Upad napona na ledici = 6-3,7V=2,3V R=U/I = 2,3/0,02

Treba ti otpornik od 115 Ohma ili ne¹to blizu te vrijednosti.

Reply to
darko

Vidim, nauèio si lekciju ;)

- Dejan

Reply to
Dejan

Jo¹ jedno pitanje:Zanima me koju je led bolje uzeti, od 100 mcd blue transparent ili 1200mcd water clear. Obje su 5 mm i 20 mA. LED-ice ce se koristiti na motoru umjesto neonki. Cudno mi je sto je ova prva slabija 2x skuplja.

Zeky

Reply to
Zeky

I jo¹ me zanima koje otpornike da kupim, na web stranicama od Chipoteke ima vi¹e vrsta. Je li oznaka za otpornik od npr. 100 Ohm 100R?

Zeky

Reply to
Zeky

ima

Da, otpor od 100 Ohma je oznacen sa 100R otpor od 1000 Ohma ili 1kOhm je oznacen sa 1k ili R1k otpor od 4700 Ohma ili 4,7kOhm je oznacen sa 4k7 ili R4k7 itd... Ako za onu jednu LEDicu uzmes 100Ohma, imat ces struju kroz diodu od 23mA, sto ti je prihvatljivo.

Reply to
-Rio-

Jesam jesam...tj. samo sam se trebao prisjetiti ono ¹ta sam uèio prije 5 godina...hvala!

Reply to
darko

Za lijene matematièae postoji soft za ovaj izraèun :)

Reply to
TechnologyFreak

Zanima me koji otpornik da uzmem? U Chipoteci ima vi¹e vrsta kao:SMD, metalfilm, ugljenoslojni, ¾ièani....koji da uzmem?

Zeky

Reply to
Zeky

Uzmi onaj koji ti se slaze sa bojom ociju.:))

Reply to
Damir

Ugljenoslojni.

Reply to
-Rio-

Hvala svima na pomoæi. Imam jo¹ jedno pitanje. Zasto LED-ica od 1200 mcd u Chipoteke kosta 6.50 kn, a ona od 100mcd 10.60 kn? Logicnije bi bilo da je jaca skuplja?

Reply to
Zeky

Ma u Chipoteci ti nije nista logicno! Cijena moze varirati zbog: - kvalitete - dobavljacu - vrsti diode - dimenzijama - valnoj duljivi - .... Eto... tako da razloga moze biti puno zasto je ova skuplja, a ova jeftinija. No, mozda je jedna vise plava (vuce na ljubicastu), a druga vise modra (vuce na bijelu boju). Razlika je u vrsti upotrebljenog poluvodica i tehnologiji izrade.

Reply to
-Rio-