Re: Wavelan-mätnings-app

Antagligen är det väl så att denna antennen är enormt mycket effektivare
än den inbyggda, därför funkar det såpass bra trots taskig kontakt mellan.

Nu när denna antennen funkade så bra är man ju sugen på att bygga en
lite seriösare med riktiga kontakter (i.e köpa kontakterna) och en
bättre burk (finns fina rostfria toalettborstehållare som typ är som
gjorda för detta), jag har nån meter RG223 liggandes i garaget också,
men den är inte kontakterad alls.

För att slippa köpa en dyr pigtail så lödde jag f.ö loss kortets inbyggda
kontakt och lödde fast en BNC-kontakt direkt istället, den fäste jag
på en 1mm plåt jag borrade och bockade samt smältlimmade på plats.

..Bilder kommer, fast det kanske är lite OT här, men i elektronikgruppen så..

För att komma tillbaka lite on topic så får jag det inte att funka alls bra i
linux dessvärre, så just nu harvar jag windows :/

Ska se om det blir bättre av en ominstallation av linux, jag kör extremt gammal
körna och trådlösmjukvara..

Site Timeline