vart hitta trasig förstärkare..?

Rick

"H?kan Rohdin" skrev i meddelandet news: snipped-for-privacy@posting.google.com...

Reply to
Rick Ekman

Lite nyfiken bara, vad skall du bygga? Jag gissar att du tänker bygga en dator för uppspelning av MP3 eller kanske en hårddisk video? Hur som helst tänkte jag föreslå att du kanske kan använda en gammal video istället, om du tänker ställa din "burk" i ett stereorack så går det ju lika bra med en gammal video (breddmässigt är ju båda 43 cm).

I och för sig så vet jag inte vad _du_ kallar en gammal förstärkare, men för mig är en "gammal" förstärkare av typen 43cm bred, stor volymratt, bas och diskant rattar och ett antal ingångsväljare. Men det finns ju också _gamla_ förstärkare, såna som kan ha nästan vilken bredd som helst, ofta med trächassi och en rejäl nättrafo... För att inte tala om dom "möbler" som fanns med både TV, radio och förstärkare bakom träluckor och x antal kilo tunga...

Hur som helst kanske en gammal video kan vara ett alternativ? Dom finns det ju betydligt fler av, bara att höra efter på jobbet ditt (eller i skolan) sen kan du alltid höra med "tjocka släkten", där finns alltid elektronik i behov av reparation = skrot som du lite snällt upplyser dom om att det inte är värt att laga! När man är och slänger skräp på "återvinningen" så ser man varje gång gammal elektronik kastad, både förstärkare och videos mm. Pratar du lite snällt med dom så kan du säkert få ta en låda...

/Peter

PS. ett annat alternativ kanske kan vara att bygga in ditt projekt direkt i TV:n (under förutsättning att det är just en hårddisk video du tänker bygga ;o)

Reply to
Peter

"H?kan Rohdin" skrev i meddelandet news: snipped-for-privacy@posting.google.com...

Hepp!

Vet inte om du tänkte "tillverka" bara en dator eller dator med förstärkare... Tanken kom att det är nästan enklare att utgå från en datorlåda och i så fall bygga in en förstärkare i den med tanken på fästen och öppningar för instickskorten till moderkortet. Eller att åtmisnstone såga ut från en datorlåda plattan där moderkortet sitter och bakväggen med öppningarna för instickskorten. Tror man sparar lite jobb på detta sätt jämfört med att bygga upp det från början i en förstärkarlåda.

Reply to
TMW

Ett miniITX-moderkort är väl tillräckligt litet för att gå in i de mest konstiga lådor.

mvh /Björn Lindgren

-- I'm sorry about my fake e-mail address in the header. Try bjolinvidfoipunktse, and remember "vid" is swedish for "at" and "punkt" is swedish for "dot".

Reply to
Björn Lindgren

funderade själv på någon sådan dator länkar till några bra leverantörer av små moderkort??

Reply to
Hannu Kandelberg