Multi-fjärr till BO?

Hej!

Har en gammal 70-tals Bang Olufsen TV (se bild

/Jonne
Reply to
John-Henri Eklund

Hej!

prova detta,

Reply to
Sotis

Om TVn var så gammal, så var det väl inte en Beolink 1000 utan snarare en Video Terminal. En ny gummimatta till Beolink 1000 kostar väl runt 200:- om jag inte minns fel (gummimatta+plastfilm ersätts med enbart gummimatta på senare modeller). Men texten på knapparna på de gummimattor som finns stämmer inte riktigt med den gamla funktionen på kretskortet till de första Beolink 1000, så om man vill att det skall stämma får man uppgradera även kretskortet för ytterligare ca 200:-.

Reparation kan man göra genom att tvätta metallplattorna. När det gäller kolpluttarna på plastfilmen så misstänker jag att dessa kan repareras med

80-867-61 hos Elfa. Har inte provat.
Reply to
Mikael Wahlgren