Re: Klocka och datum tappas bort varje gång jag stänger datorn

det
<klipp>

Varför?

Det vet jag också.

 >Visst kan

Varför använder man inte ett laddningsbart batteri?

--
Michael

Re: Klocka och datum tappas bort varje gång jag stänger datorn

Det gjorde man förr, men dels är dom dyrare och dels börjar dom läcka
efter ett tag, och så rinner det ut frätande jox på moderkortet..

Mycket vanligt fel på Amiga 4000 exempelvis.. och då äts ledningsbanor
inne i kortet (flerlagerskort) upp så det typ är omöjligt att laga..

Re: Klocka och datum tappas bort varje gång jag stänger datorn

Anders skrev i meddelandet ...
[snip]
alltid

Fast den har å andra sidan inget minne för BIOS-parametrar. Standard
fanns
inget batteri alls i den, klocka med batteribackup var tillval och satt
på ett kort
som även innehöll minnesexpansion och en extra serieport.

/Henrik

Site Timeline