Re: Kassa kassettadapatrar

Dennis snipped-for-privacy@spray.se says...

Jodå, det finns en hel del med en lite minitelehona på framsidan som
medger inkoppling av valfri musikuppspelningsutrustning. Men det löser ju
bara ungefär hälften av Davids problem.

/Svante

Re: Kassa kassettadapatrar

Och ännu mer off topic blir det med mitt inlägg.

[...]

Ja, det var ju precis det David skrev.
Att påstå att "alla grunkor av typen P har inte egenskapen Q" betyder
just att somliga kanske har det, men alla har det inte.

Ber så mycket om ursäkt, men jag kunde inte låta bli...

/Ulf Sundin

Re: Kassa kassettadapatrar
Ah, nu är vi snart redo för att byta newsgroup...

Tror fenomenet som David har råkat ut för är vad filosofer kallar för
induktion (och det har inte med spolar och ef att göra). En mer
korrekt formulering skulle alltså vara:
 Alla av mig hitintills observerade grunkor av typen P har egenskapen
"icke Q" varför alla grunkor av typen P har det.

Vilket för de flesta är en fullständigt horibel typ av slutledning,
vilken många vetenskapsmän ägnar sig åt dagligen.

(Sugen på en predikatlogisk utläggning också, men jag tror jag står över)
/Daniel

Site Timeline