Re: JVC video problem

Såhär heter den väl ändå inte??

Utan HR-D840EH.

Tidens tand har gjort tryckrullen oval vilket gör att bandet åker upp och
ner och Du hör tracking-pulsarna i ljudet.
Modeswitchen är oxiderad så att den står och surrar sen bandet kommit
ur,fettet i kopplingen har börjet stelna så att den gör lynka på bandet
ibland.
Elektrolyterna i nätdelen har börjat läcka ut illeluktande vätskor på
kretskortet som fräter på närliggande komponenters pinnar.Styrskenan och ena
laddarmens kuggar är slitna så att rollerguiderna inte laddar upp distinkt
mot klykorna,så stillbilden är inget att hurra för.Dessutom är ena
styrpinnen lös på rollerguiden och ramlar i golvet när du vänder uppochner
på maskinen.
Dessutom är ytmonterade kondensatorn 3.3uF på trummotorn glapp invändigt så
att Du bara får halv bild ibland.

Kort sagt,en liten service a 600:- så är den som ny och överlever DVDn Du
tänker köpa.
/Rune

Re: JVC video problem

ena

SÅ uttrycker sej ett proffs.
/Morgan

Re: JVC video problem
ena

Ett par hundra arbetstimmar kondenserade på några få rader.
Tack Rune, det är så här det ser ut i dessa apparater !
/leifline

Re: JVC video problem

ena

Den heter exakt som jag skrev....köpt på giganten tror jag för  typ 4-5 år
sen
...kanke nåt av deras  egna typnr  ....tack för svaren ......undrar om den
verkligen överlever den pioneer 5100H jag tänker köpa......men nää det blir
nog en ny video med  dom e ju inte dyra numera.....

Pelle

Ps tackar för alla svaren.....DS

Re: JVC video problem

.....men nää det blir

Ahum..dom nya videoapparaterna är jättedyra,jamförd med förr.
Då fick man en kartong med en video i.
Numera får man en kartong med skit.
Vem vill betala 995:- för det??
/Rune

Re: JVC video problem

Jo jag har nog sett skillnaden mellan  en gammal  Panasonic NV-7000 som vi
hade när jag var grabb och  dagens plastsaker.....men vhs kommer ju ändå att
vara stendörr inom 3-4 år när man kan köpa en dvd brännare för  1000
spänn.........och det enda jag ska ha den till är att överföra div konserter
å sånt till dvd.....och då behöver den inte hålla i 10 år ......

Mvh/Pelle

Site Timeline