Re: Feltips önskas på SELECO BS990-chassit

http://w1.455.telia.com/~u45526674/images/FAKE/BUH1015HI.jpg

| / leifline

Hej Leif.
Som om det inte är svårt nog att reparera prylarna ?
Kan det verkligen finnas några pengar att tjäna på transistorer , eller är
det nån som prånglar
ut dom på rent jävelskap?
Jag följde debatten hos Yahoo-gruppen tidigare, och måste säga att det inte
känns bra alls.
En ny komponent SKA man fan kunna lita på.
Detta kan ju inte vara någon nyhet för Order , Nedis och dom andra
grossisterna.
Eller vad tror ni/du?

När det gäller kondensatorer så vill jag minnas att det tog man ju knappt
med i felberäkningarna
när jag började för 15 år sen. Idag sitter man med "kondinga-stänk" över
hela tröjan nästan dagligen.
Ok , lite överdrivet , men det är ju den största felkällan numera.

/Morgan

Re: Feltips önskas på SELECO BS990-chassit
inte

Bäste Morgan !

Jag håller fullständigt med dig, skall vi slåss mot detta också, man blir
bara trött och förba.....
Här är ett annat exempel på förfalskning, i detta fallet är det en BU2508AF
som är plagierad, den håller inte ens för en uppstart av högspänningen
utan havererar direkt.
http://w1.455.telia.com/~u45526674/images/FAKE/BU2508AF.jpg

Är det någon annan som har sett eller misstänker någon förfalskning så
hör av er här, vanliga transistorer som BU508AF, BU2525AF har
jag sett säljas mycket billigt på marknaden och även här kan man
väl misstänka att något skumt föreligger.

/ leifline

Re: Feltips önskas på SELECO BS990-chas sit

mao. snart dags att bygga testbryggor där man stressar trissorna
max men ändå inom specificerad områden när det gäller spänningar och
strömmar samt switchtider...

det som man förundrar är att det övh är lönsamt att producera
sådant här - i en tid då förpackningarna är dyrare än innehållet
och styckpriset ligger i krontal per enhet ut i från fabrik...