Re: Ersättningskomponenter till BOSE 1801

Ja, ITT är tilverkaren.

Hittar ingen sådan med TO-3 kapsel, tyvärr. Är du säker på att betekningen
är rätt?

Re: Ersättningskomponenter till BOSE 1801

Detta var också min första tanke för enligt Industri Standard är 2n3906 en
liten PNP TO-92 trissa som kan ersättas med BC556, men efter en slagning på
Internet verkar dina uppgifter vara OK.
Jag har sökt kors och tvärs även gått tillbaka till "Motorola Master
Selection Guide 1974" och där kammade jag också noll.
Det troliga är att Bose har beställt en serie transistorer som bara har
varit avsedda för deras bruk med ett eget nummer.

Kan du inte maila Bose i USA och fråga vad det är de har stoppat i detta
muskedunder som är så hemligt att det inte finns att hitta i några
ersättningslistor, eller så får vi hoppas att det finns några gamla
tv-tekniker därute som har minnet i behåll och gjort lite anteckningar om
detta.
/leifline

Site Timeline