Elektriska störningar av mikordator

ett projekt med en pic som styr annan utrustning via RS-232.

ansluta till plus eller 0v till bygget..

slarvigt, gjorde om ledningsdragningen och kortade ner dom till exakta

MVH/ Johan

Reply to
Johan

och utnyttjar ena sidad oetsad som jordplan. Allt som jordas ska ha

alla digitala kretsar med bra kondensatorer och mycket korta

lagom stor kondensator.

denna med dina filter och ev andra digtala kretsars koppartejp.

Interferens).

/Alf

Reply to
Alf Friman

Hittade felet nu. Det var visst så att jag hade glömt sätta snabba kondensatorer till min 7805 regulator, mellan INPUT och GND samt OUTPUT samt GND. Hade ingen kondensatorer av snabbare typen på ingången. Dock en snabb på 1u på utgången men den var för långt bort. Regulatorn började själv-oscillera när långa yttre kablar anslöts för matnings-spänningen. 0.1 respektive 0.22 uF räddade konstruktionen som löddes direkt på regulatorns ben.

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!

VH/ Johan O

Reply to
Johan