Re: Bildens underkant hamnar överst (Finlux 50F25)

Jag ber om ursäkt Demmpa, meddelandet innan var tydligen skrivet i HTML för
jag fick upp en ruta om detta, tyvärr var avtryckarfingret för snabbt denna
gången när jag skickade inlägget.
Insåg misstaget direkt och väntade bara på omgång här i gruppen.

Vad är det som händer i era läsare som gör er så upprörda, är det åäö som
inte stämmer eller blir inlägget helt oläsligt, använder själv Outlook och
där ser jag ingen större skillnad?
Kan vara bra att veta så att jag höjer uppmärksamheten på detta i framtiden.
mvh
leifline

Re: Bildens underkant hamnar överst (Finlux 50F25)

De flesta har någotsånär moderna läsare och har inga problem med olika
format. De som låtsas bli upprörda har inget bättre för sig än att
hacka på folk som råkar bryta mot normerna.

Du har gett mycket mer värdefulla råd här i gruppen än "Demmpa"
någonsin har gjort, bry dig inte om honom.

Jag använder en väldigt vanlig newsläsare som heter Agent, ett
freeware program.
Det visar inte html, men det är i alla fall intelligent nog att plocka
ut text-informationen från html och visa det som text.

Sedan kan jag, om jag vill, kolla hur det skulle se ut som html också
genom att öppna html-sidan i min browser, men det gör jag nästan
aldrig.

Nåt enstaka html-meddelande stör inte mig i alla fall, jag ser bara
text-informationen i det.

--
Roger J.

Re: Bildens underkant hamnar överst (Finlux 50F25)

Till Demmpas försvar måste jag säga att han har hjälpt mej massor av
gånger i windows-gruppen.
Men , visst finns det notoriska gnällisar , men Demmpa är inte en av
dom.
/Morgan

Re: Bildens underkant hamnar överst (Finlux 50F25)

Tack skall du ha för den förklaringen, undrade lite vad jag hade ställt till
med.
Skulle jag missa i framtiden får du ta mig i örat igen.
Låt oss nu lämna detta ämnet för att koncentrera oss på Anders trasiga
Finlux och återgå till den ursprungliga tråden.
leifline

Re: Bildens underkant hamnar överst (Finlux 50F25)

:)

Ditt inlägg skickades i nån mixed-variant, iaf visades det i min läsare först som
text och sen som HTML, detta är ju förvisso onödigt men fortfarande läsbart,
det är värre när folk postar i ENBART HTML, då blir jag irriterad :)

Men det är alltid bäst med bara text, precis som du skickade nu :)

Re: Bildens underkant hamnar överst (Finlux 50F25)

Tack till dig och andra som svarat (även via mail, någon).

Jag har fått tillgång till en hårfön som frun inte längre
använder, efter att vår ettårige son låtit den ligga och dra
i toan*.

Denna hårfön ylar som ett JAS-plan med galopperande
bronkit. Jag minns med saknad gamla faster Hildas hårfön,
som jag fick ta över. Den var lågvarvig, tystgående och
gav mycket bra värme för provokation av komponenter.

Isbit i en plastpåse, i brist på kylspray.

Jag återkommer när jag gjort ett reparationsförsök och
rapporterar.

Noterar att mitt första inlägg, som tydligen hade HTML-format,
orsakat rabalder i gruppen. Jag väljer ibland HTML som
meddelandeformat och "Courier New" som font för att få fix
teckenbredd vid skrivande av inlägg i Outlook Express. Då kan
jag se var jag ska bryta raderna och placera ut citerade rader
anförda med ">" på ett snyggt sätt. Sedan när jag skrivit
klart, så går jag tillbaka till meddelandeformatet "plain
text". Eller så glömmer jag bort det.

Anders

(*) Där hamnade även min fina Ericsson R520m i orange/silver,
så nu har jag måst uppgradera till en T610.

Site Timeline