Latest threads in Electronics (Swedish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Digitalbox
Har en Toppfield digitalbox med en 160 Gb hårdisk och har spelat in en del filmer så länge abonnemanget på kanalen var i kraft. Nu efter att abonnemanget har gått ut kan jag inte se mina...
12
12

Beräkna induktansen i en dubbelledare
Hej gruppen! Läser just nu en kur som heter Elstastik & Magnetism. Saken är den att senast så visade läraren hur man beräknande induktansen för en dubbelledare bla. Avståndet mellan de två...

IP-klassning betyder?
Hej! Diverse hemelktroniks (kameror, kom-radio, GPS etc) vattentålighet anges ofta i IP-klassning, t ex 54 eller 65. Har googlat och försökt hitat exakta definitioner på denna standard men utan...
2
2

stratos dvd-3800 servicemeny
Hur får man fram servicemenyn? Har ingen fjärr. Fungerar utmärkt annars. Vilken fjärr kan tänkas passa?

VMM
Har en voltm=E4tarmodul. Lcd typ. Den kr=E4ver batteri f=F6r att funka. T=E4nkte ha den i bilen. Kan man ta drivsp=E4nning fr=E5n bilen? F=F6r att slippa extra batteri. Kanske r=E4cker med en...
3
3

Digital-TV-mottagare Nokia 212T
år när Västeråssändaren stängde de analoga UHF-sändarna och samtidigt ändrade frekvens för TV4, försvann konstigt nog SVT1 i boxen istället. Hur kan man förklara det? Jag misstänker...
8
8

Lasern i pioneer pd 4700...
Har bytt laserpickupen på grund av att linsen ramlat loss och kunden försökt limma den med superlim, med påföljd att den fick "grå starr" Man hör att den försöker fokusera och skivan varvar...
16
16

ADSL filter
Har ett Nokia filter/spliter som f=F6ljde med mitt f=F6rsta ADSL modem, en Nokia M1122. Filtert =E4r ett aktivt med eliminator, det st=E5r T66130 p=E5 undersidan, en stor rej=E4l bruk ala televerket...
5
5

nikrotal 80 eller kanthaltråd i vattenvärmare
Hej Har en genomstr=F6mningsv=E4rmare ( durchlauferhitzer ) fr=E5n Tyskland som =E4r =E4mnad till att v=E4rma sm=E5 m=E4ngder varmvatten p=E5 en sommarvilla .Hittar inte m=E4rket p=E5 internet och...
10
10

Bromsbänk med störda signaler
Godkväll gruppen. Lite bakgrundsinformation: (för själva problemet, hoppa ner ca 40 rader) Jag och en kompis har byggt en bromsbänk. Meningen är att kunna provköra, ställa in och mäta effekten...
11
11

Startproblem med stereo Sony CMT-CP2W
Har en stereo Sony CMT-CP2W som inte l=E4ngre vill starta som den ska. Det =E4r en s=E5nd=E4r kompakt sak med cd, radio och kassett. N=E4r man trycker p=E5 ON-knappen st=E5r det "WELCOME" i n=E5gra...
2
2

Usb- webkamera
Hur lång kabel går det att ha till en usb-webkamera? mvh/Kjell
3
3

Skicka signal från WLAN-router genom lå ng antennkabel?
Hej, Har en internetförbindelse i byggnad A som jag önskar dela ut med WLAN i hela byggnad A och en byggnad B. B ligger ca 40 m från A. Se skiss på Har funderat på en riktad antenn från B mot A...
24
24

Streck på rutan. Varför det tro?
Bilden på vår tv är taskig på vissa kanaler, dock inte varje kväll. I går var det ettan. I bilden bildas diagonala blå och gula ränder som flyter sidledes. Det verkar som att blå ränder...
7
7

Ledningsdragning under mark..
/Anders