Latest threads in Electronics (Swedish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Bra nybörjarsvets
Jag har i m=E5nga =E5r t=E4nkt k=F6pa en svets och l=E4ra mig svetsa och nu n=E4r jag har lite pengar =F6ver t=E4nkte jag =E4ntligen ta tag i det. Vad jag har f=F6rst=E5tt =E4r det mig-svetsen som...
4
4

elektronikforum
ELFA öppnar ett elektronikforum :-) HO http://www.elfa-elektronikforum.se/cgi-bin/YaBB.pl
4
4

PA-Anläggning och elverk
Hej !! Jag hoppas någon här kan ge mig en ledtråd. Jag har en PA-anläggning som jag skulle vilja driva med ett elverk några gånger i sommar. Jag vet att det är svårt att bedömma effektbehovet...
6
6

Antenninstallation TV
Jag ska försöka göra något åt min, idag, bristfälliga antennanläggning. Har idag tre separata TV-antenner och en parabol på min villa. Jag vill bara ha en och funderar därför på att sätta...
1
1

Strömförbrukning på studioblixtar
Hej, Jag har två studioblixtar som har effekten 300Ws Hur mycket ström drar dem när man använder dom? Räcker det med 10amp säkringar eller skall man ha mer? Jag har testat dem med 16Amp...
7
7

DVD-Spelares utgångar
Hej Har en DVD-Spelare med utgångar märkta Y = Grön kontakt Pb/Cb = Blå kontakt Pr/Cr = Röd kontakt Är inte det S-Video? Eller är det RGB? Min första DVD-Spelare så vad ska man tro?
4
4

Elektronisk fuktkvotsmätare
Läste att man kan använda en så kallad elektronisk fuktkvotsmätare att mäta på trä och avgöra om det är övermålningsbart, eller för fuktigt. Vet någon hur en sån fungerar tekniskt och om...
2
2

Compaq LTE Elite..
Nån som har pinout eller en hårddisk till någon Compaq LTE Elite modell? Så man kan få fram pinout av hårddisk kontakten (odokumenterad).
2
2

Effektförbrukning - bilstereo
Om man tänker att en bilstereo levererar 2Watt ut kontinuerligt. Drar en 4x 25W då lika mycket rent generellt som en 4x 40W ??? Jag tänker alltså på om verkningsgraden är samma? Skiljer det...

Philips tv
Denna tv är en 25PT4654 inköpt 1999 och när man stänger av tv´n så bildas det "figurer" i både verktikalt som horisontellt likt ett kalejdoskop i ca 30 sek, tv´n är tyst och det är bara...
11
11

Utlänsk marksänd digital tv
Har n=E5gon f=E5tt in utl=E4nsk marks=E4nd digital tv? Tex danmark eller finland. Borde finnas fria kanaler d=E4r med.
14
14

Skarva telesladd för ADSL
Råkade posta detta i först. Här är inlägget nu i rätt grupp. Vi har ADSL-modemet, ett Zyxel nånting för Telia ADSL, vid första telejacket precis som man ska, på husets övervåning....
3
3

varför inte dvb-c och tvb-t i en och samma låda?
En tanke som slog mig - varför inte tillverkarna producerar DVB-tuners/ STB:er som klarar båda dessa standards i en och samma låda. Jag syftar på att dessa (kanske) är tillräckligt "lika" och...
3
3

Ström som ström?
Hej gruppen! Jag har en Sony digitalkamera som föbryllar mig. Om jag använder Sonys originalbatterier så funkar den bra,NiMh 1750 mA. Likaså med Biltemas NiMh, 1200 mA. Men om jag försöker med...
8
8

Sony avlivar hunden!
Det grymma multinationella bolaget som varken drar sig för att installera rootkits på datorer eller sälja trasiga musikfiler till våra mp3-spelare har nu tröttnat på sina djur och tänker...
9
9