Latest threads in Electronics (Swedish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Skarva 12V
Jag har köpt mig en billig 12V kylbox till bilen. Den var så billig att den saknar möjlighetet att koppla loss kabeln vid själva boxen. Då jag helst inte vill behöva koppla ur kontakten vid...
20
20

Teleskopantenn(er)
Var hittar man teleskopantenner? I varierande l=E4ngd och diameter. Kjelco har en f=F6r tv(artnr 30115) med 2 spr=F6t f=F6r 99:- Beh=F6ver dock bara spr=F6ten, och med r=E4tt dimensioner.
2
2

Termostater i spisar??
Vi har en Husqvarna spis med keramisk häll. Den är lite till åren kommen och ett par plattor har dålig reglering av värmen, stekplattan blir vansinnigt varm. Jag öppnade hällen men där finns...
5
5

ITT Schaub-Lorenz Kasettebåndoptager 740 AV
Jeg savner meget et diagram, evt. service manual for ovennævnte. Er der hjælp at hente?? På forhånd tak. Børge
2
2

Leverantör av PHY?
Nån som vet vart man kan köpa Ethernet PHY interface för en rimlig penning..? Tänkte om det fanns billigate än 73-067-33.. (inom europa är ok)

Lödbekymmer
fukten på allvar. Komponenter och kort som förvarats fel kan förstöras vid lödprocessen.

Skärmfläta EKRK
Vore intressant med en uppf=F6ljning p=E5 det senaste inl=E4gget i "Sk=E4rmfl=E4ta i elkabel, var kopplas den in?". Dvs, EKRK har ju numera en sk=E4rmfl=E4ta. Ska den kopplas till jord? Krav,...
4
4

Tv Centrum
Hejsan! Jag har en tv centrum med 11AK45 Chassis. Mitt problem =E4r att det l=E4ngs ner vid texten, s=E5 =E4r bilden f=F6rskjuten =E5t v=E4nster, s=E5 man ser inte hela texten. Utan signal kan man se...
5
5

Egen radiostation lagligt
=E4r nog l=E5g.
14
14

Drivremmar till salu
Drivremmar till bandspelare mm har varit svårt att få tag på för "hemma-mekare" På begäran har jag därför lagt ut ett sortiment i min webshop,tillhörande Videoservice i Kristinehamn. Kanske...

Li2FeSiO4
5
5

mAh i 1,5 V AA batterier
Att det är omöjligt att finna leverantörsuppgifter om antal mAh på ett AA batteri vet jag. Men vet någon varför det inte finns? Kostar för mycket trycksvärta? Och vet någon hur många mAh det...
14
14

Snabbladdare 7.2v 1200mah
Har en gammal snabbladdare 7.2v 1200mah. Med mekaniskt ur. Om man skall ladda 1500mah, Vad beh=F6ver =E4ndras? Det sitter 3st effektmotst=E5nd i. R=E4cker det med att =F6ka laddtiden? Eller beh=F6ver...
6
6

Spara ström kyl/frys
Kan man placera n=E5got i kyl/frys f=F6r att spara str=F6m? Tex frigolit f=F6r att minska volymen. Mindre volym kanske spar str=F6m. Har en liggande frys som oftast inte =E4r s=E5 full. Var frys...
16
16

Kul att höra era kommentarer....
Vi har köpt ett litet ställe i Bulgarien och då jag kollade elinstallationen där upptäckte jag något intressant. Utanpå huset finns en elmätare och EN enda säkring för alltihop. Det finns...
27
27