Latest threads in Electronics (Swedish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Fråga om Velleman VTSSCx0N/Zhongdi lödstation
Någon här som har en Velleman VTSSC10N/20N/30N (eller Zhongdi ZD-929C, som bl a Jula säljer) lödstation? Köpte nyligen per postorder några extra "spetsar", och i kartongen låg tillsammans med...

NT 50 brann upp
NT 50 brann upp. N=E5n som har ritning? Kan vara ett gammalt jostykit bygge. Men fanns inte med i n=E5gon av mina 2 upplagor. Sitter en liten "trissa" rund med metallh=F6lje. Kapsel som Har inte...
5
5

Switchat nätagg transformator (flyback)
Var köper man en transformator med pri:sec 6:1 och pri:aux 3:1 som klarar 60V in (gärna 100V) @ 400 mA på primärsidan. 4A på sekundär sidan. Aux går bra med 20 mA. (har i kvantitet av 1000...
2
2

Digitalsatdjungel
K=F6pte en nokia 922. S=E5 f=E5r man reda p=E5 att canaldigital kan man gl=F6mma argh. Skulle vilja ha "gratiskanalerna sve", viasat sa 1250Kr, sommman f=E5r tillbaka n=E4r man s=E4ger upp....
64
64

Var hittar jag denna pryl?
Jag har ett Plantronics CS60 trådlöst headset . Normalt kopplas detta in i en vanlig kontorstelefon typ så här: telejack - sladd till jack - ingång för jacksladden på telefonen - utgång för...
3
3

Raka grenkontakter
Detta känns som en lite löjlig fråga men jag har letat i ett par år efter större grenkontakter (5-6, kanske upp till tio utgångar) med raka kontakter. Orsaken till att jag vill ha raka kontakter...
16
16

48V källa?
Någon som sett ett 48V nätagg/adapter som är rimligt prissatt..? Behöver inte klara mer än 50 mA. (testa PoE). Har noterat att en del skrivare har ganska höga spänningar..
5
5

En kylig tanke i hettan...
Goddagens. Står i begrepp oslänga en fungerande kyl o fick tips här tidigare om att göra om den till vablig luftkompressor... men det blev inte så.. Nu när det e varmt som 17, kom jag på en...
9
9

KiSS_DP-558_FW1.1.6.zip
N=E5n som provat 1.1.6? Har 1.1.4nu. H=E4nger sig och strular ibland. Ljudet strular ibland, D=E5 kan det hj=E4lpa att byta kanal, och sedan g=E5 tillbaka. Saknar edit och cut m.m.
8
8

IR-länk?!?!
Förr i tiden fanns det ir-länkar att köpa till Nokia's SAT-mottagare som använde den befintliga RF-antennkabeln som bärare.. Finns det liknande fristående "IR-länk" anläggningar att köpa idag...
1
1

Varvreg 220v i värmeböljan
Beh=F6vde en fl=E4kt i v=E4rmen. Hittade en fr=E5n en gammal pc. D=E5 l=E5d= an v=E4gde kring 25kg. H=E5rddiskarna l=E4t som jetplan. Tyv=E4rr gjorde fl=E4kten likas=E5. En stabil sak i alu s=E4kert...
1
1

DC/DC omvandlare 48V -> 12V ?
Vart får man fatt på en DC/DC omvandlare som tar 48V och ger ut 12V..? Och som inte kostar skjortan.. Inspänningen kan variera säg 20-50V (typ 0-100m cat.5). Effektbehovet

BNC - kontakt
Hej Har en 12 volts båtmotor. Är det lämpligt att montera BNC - kontakter på sladden från batteriet? En sån här motorn kan väl inte dra så mycket? Hittar ingen spec. på hur mycket ström den...
2
2

nya HD-TV-standarden
Det har varit snack till och ifrån dom nya HDTV-standarderna. Och ärligt sagt, hur många av oss har sett videosnuttar i sann 1920x1080 upplösning eller ens möjlighet att prova detta om man nu...
10
10

batterier 1,2 V eller 1,5 V - någon skillnad? ??
Hej! Har precis köpt ny kamera (Canon Powershot S3 IS). Fick medlevererat engångsbatterier R6 på 1,5 V men man vill ju såklart ha uppladdningsbara. Köpte därför 1,2 V NiMh-batterier med...
3
3