Latest threads in Electronics (Swedish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Q: Lysdioder /Larmindikation
Goddag. Bygger ett minstsagt rejält inbrottslarm och passagesystem i min sommarstuga och har sett att det blir vanligare o vanligare på större larmade objekt (mest företag) med en strob eller...
1
1

Det kittlas -och kostar 10000
Hej! Jag har nu blåst 3 DV-kameror på sina firewireutgångar. Förklaringen (tror jag) är den att PC:n sitter på ett ojordat uttag. Jag bor i en i.o.f.s. renoverad med ursprungligen gammal...
12
12

BBC "red button" mottagare?
Hej! Brukar titta på BBC 1-4 och ITV via satellit. Nån som vet var jag kan få tag på en satellitmottagare som har "red button" - för att kunna se/komma åt BBCi? Tackar på förhand Anton
10
10

Lågnivå från högtalare?
Jag vill koppla in en h=F6rselslinga till min TV. Har pr=F6vat att ta ljudet fr=E5n AV2 Scart, men problemet =E4r n=E4r jag vill se DVD fr=E5n AV1 Scart, d=E5 f=F6ljer inte ljudet med vad som visas...
4
4

Salora tv död
Har en Salora tv med Nokia MonoPlus chassie. Tv:n =E4r helt d=F6d f=F6rutom ett pipande ljud och en lukt av br=E4nnd elektronik d=E5 man f=F6rs=F6ker starta tv:n. Har provat de tips som jag hittat...
1
1

Glödtrådskärare
Hej jag har byggt en slags b=E5ge med 4mm rostfri st=E5ltr=E5d till vilken jag anv=E4nt en 12 volts bilbatteriladdare kopplad i vardera =E4nden av tr=E5den f=F6r att sk=E4ra i cellplast. Nu har jag...
4
4

pressverktyg
Hej! Jag håller på att göra lite Molex-kontakter som använder sådana här (Jag skall göra anslutningar till ett färdigt kort som använder specifika molex-kontakter) Ett original Molex...
7
7

laservattenpass hur görs de ?
Hej N=E5gon h=E4r som kan f=F6rklara hur laservattenpass modell sj=E4lvinst=E4llande fungerar ?. De som finns till salu med denna funktion =E4r ju v=E4rdefulla ,och jag undrar hur de =E4r uppbyggda...

Tunt lysrör
Hej Någon som vet var man kan köpa ett "vitt lysrör" med en diameter på ca 3 mm och en länd på ca 103 mm ? Det skall ersätta backlight lysröret i ett TDS 210 oscilloskop. En reperation på en...
9
9

"Grillad" firewireutgång
Hej! Jag har nu råkat ut för (och känner till andra "olycksbröder") att två DV-kameror (Sony) har förlorat sina firewire-utgångar. (Jag har ännu inte utrett vad det kan kosta att få dom...
3
3

Zalman på intel 723
G=E5r det att s=E4tta en Zalman (j=E4ttefl=E4kt) p=E5 intel 723? liknande
5
5

Hur funkar 3 sladd fläktarna?
G=E5r det att lura fl=E4ktarna att snurra lite saktare?
14
14

bredband USA
kostnad. Verkar numera vara lika viktigt som varmvatten och dusch. Funkar timmars uppkoppling.
7
7

en liten line-level audio preamp? någon?
Hejsan. Jag undrar om någon har ett förslag på en liten (=tändssticksask?) pre-amp för line-level audio. Dvs jag måste skicka stereo-ljud (RCA kontakter) från en ljud-enhet till en annan, men...
10
10

Eng på digisat
Hittade en kanal med org ljudet p=E5 film och tvserier. V veronica. Astra 12,574 h. Finns det fler p=E5 engelska? Har f=E5tt in raceworld innan, men den har f=F6rsvunnit :-( n=E5gon annan som f=E5r in...
7
7