Żarówka tradycyjna wolframowa E27 25W 230V matowa, m

Jakiś sklep (z przyjazną ceną za wysyłkę, z gatunku allegrowych za 8zł, paczkomat 8,99zł, czy pakiet SMART allegro 0zł) gdzie nabędę matową żarówkę

25W 230V z dużym gwintem i dużą tradycyjną bańką? Jak dobra cena to łyknę i ze 20szt. Bo są w obiegu allegrowym z taką małą bańką 45mm
ę namacalne wrażenie, że te z małą bańką są bardziej gorące, bo bańka bliżej żarnika i jak jest plastikowa oprawka do której wkrącamy żarówkę, to oprawka szybciej się smaży niż w tradycyjnej dużej bańce, która kształtem jakby omija kołnierz oprawki żarówki, ma jakby taką dłuższą szyjkę :)

A jak mają coś wyglądem znośnego to znowu wysyłka kosmos 18zł.

mam w aucie H4 60W 12V i są faktycznie trwałe, nie wiem czy tak samo trwałe są wersje baniek na 230V?

To mi wygląda na jakieś chińskie badziewie

trwałość katalogowa nie przekroczy 200h ;)

Tu mają ale nie matową

Ta by mi pasowała gdyby matowa była
ła trwałość 4000h, kontra te allegrowe które dobijają do max 1100h.

U tych

też nic z 25W nie widzę. Jest jeszcze coś sensownego z żarówek wolframowych w obiegu w tej durnej UE? Z 10 lat wstecz to żarówek wolframowych był wysyp i można było przebierać, a dziś to już produkt kolekcjonerski. W heliosie w wyszukiwarce niezły parametr do wyboru: TRAWAŁOŚĆ po nawet max

64000h. Tylko co z tego skoro w takiej kategorii trwałości nie ma tego co szukam. Niezła by była taka matowa 25W z trwałością 64000h :) Wymienić raz i zapomnieć na 10 lat.

A i nie chcę żadnych o nazwie Apollo, kiedyś to nabyłem w Kauflandzie i światło dawała mniejsze niż jakaś tam NEOLUX (niby francuska, napisać można przecież wszystko na bańce żeby ładnie się sprzedawało). Ta Apollo miała długi cieńszy żarnik, a NEOLUX gruby krótki. Co ciekawe obie pobierały taki sam prąd przy pomiarze, a jednak ta Apollo świeciła ciemniej, czyli mniejsza sprawność. Nie mierzyłem temperatur baniek, bo gdzieś ta moc strat w coś szła. Czyżby ciemniej świecąca Apollo miała by być gorętsza? Mimo, że żarnik nie świeci tak jasno - czyli teoretycznie niższa temperatura żarnika niż w NEOLUX (?). Dotykając po kilkunastu sekundach pracy bańki dłonią nie czułem jakichś większych różnic w temperaturze obu porównywanych żarówek.

Reply to
gienek

Halogenowa na 230V to porażka konstrukcyjna. Zalecam omijać szerokim łukiem!

Włodek

Am 18.02.2020 um 15:24 schrieb gienek:

w niemczech mają:

Waldek

Reply to
Waldemar

Am 18.02.2020 um 15:24 schrieb gienek: ...

Tak z ciekawości: nie lubisz LEDów?

waldek

Reply to
Waldemar

Nie we wszystkich przypadkach zamiana energii w ciepło jest stratą :-)

c.

Reply to
cezar

Z matowa może być problem bo Unia zakazała takich.

Adam

Reply to
Adam Lubszczyk

Wiem, dlatego śmieszą mnie piekarniki z oświetleniem LEDowym i A+++ z tego powodu ;-)

Waldek

Reply to
Waldemar

Pan Waldemar napisał:

Na pewno z tego powodu? Sprawność energetyczna piekarnika jak najbardziej ma sens, powinna odnosić się do tego, jaka część energii trafia do kaczki w piekarniku, a jaka do otoczenia. Ale jak w praktyce przydzielają te literki i plusiki, tego nie wiem.

Jarek

W dniu 19-02-2020 o 09:05, Adam Lubszczyk pisze:

Papierem ściernym można zmatowić szkło bańki.

:)

yabba

Reply to
yabba

W dniu 18-02-2020 o 17:06, Waldemar pisze:

Największą wada dla mnie jest zauważalna zmiana koloru przedmiotów (dla CRI=80, Philips i Osram). Nie sprawdzałem z CRI=90, bo jeszcze za drogie.

yabba

Reply to
yabba

yabba pisze:

Dlaczego? Miałem kilka i nie kojarzę, żeby działo się z nimi coś spektakularnie złego...

Reply to
Queequeg

Ale to trzeba zamówić, zapłacić, czekać na kuriera. A papier ścierny to każdy ma w domu. Razem z blaszką z puszek po konserwach, starą dętką, szpulką po niciach i szprychą rowerową.

yabba

Reply to
yabba

Akurat te malej mocy pala sie szybko. Cienki drucik.

W dniu 2020-02-18 o 15:24, gienek pisze:

Faktycznie rynek tradycyjnych żarówek jest mały, takiej jak chcesz to już nie ma. Pewnie ktoś ma, to jakieś leżaki sprzed 10 lat okazyjnie do dorwania, trzeba polować...

Nie widzę sensu walki o dużą bańkę, skoro są małe. Z plasteliny masz tę oprawkę, że się boisz o temperaturę? Czy oprawce jest chłodniej mając żarnik 1,5cm dalej w porównaniu z pełnowymiarową żarówką? To tylko 25W, najbardziej badziewiarskie oprawki są do 40W, powinno styknąć. Albo załóż ceramiczna oprawkę :P

Reply to
viktorius

Ja z braku matowych, półtora roku temu pomalowałem dwie 40-tki białą emulsją. Świecą do dziś.

Reply to
stary grzyb

Jak się bańka stłucze, to można sobie d... podetrzeć i Greta bedzie zadowolona! (oszczedność papieru).

W.

Pan Włodzimierz Wojtiuk napisał:

Papier został zużyty wcześniej. Ścierny, że tak się wyrażę.

W dniu 2020-02-18 o 15:24, gienek pisze:

Chyba bywają jeszcze fotograficzne albo "do powiększalnika", tyle, że raczej większej mocy.

Z racji, iż to nie halogenowe, to można obniżyć napięcie i żarówka będzie nieśmiertelna. Ale dostajemy w zamian efekt uboczny - temperatura barwowa.

Reply to
Adam

Pan Adam napisał:

Oraz sprawność. Ta radykalnie spada, gdy wzrasta żywotność. Słynny "spisek żarówkowy" dotyczył właśnie osiągnięcia kompromisu między tymi dwiema wielkościami. Ponieważ żywotność żarówki jest łatwo weryfikowalna, a zużycie energii nie, w prosty sposób można manipulować klientem, oferując mu długowieczny produkt, który drenuje kieszeń rachunkami za energię.