żarówka 100W vs LED

Wszystko zależy od stylu używania. Producent przemilcza niewygodne dla siebie parametry. I palą się w supermarketach żarówka i świetlówka obok siebie a liczniki pokazują jaki to zysk.

Jak na razie to w tych okolicach. Szacuję 100zł za 100W. Tylko trwałałość podnosi na duchu :-)

Dostałem dwie w ramach promocji po 0zł. W tym przypadku zysk był oczywisty, ale nie do powtórzenia.

Reply to
Desoft

I włąśnie takich informacji szukam :-)

Reply to
Desoft

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Od ponad roku LED 100W leży na półce bo się boję go spalić byle czym... w skrócie: podzielisz się schematem? :)

Reply to
AlexY

Schematem czego? Zasilacza 100W dla klienta, który robił sterownik PLC dla szeregów diod RGB o łącznej mocy 100W i nie potrzebował nawet stabilizacji napięcia? Tego nie udostępnię, bo jest fragmentem większej całości, do której nie posiadam jakichkolwiek praw.

Czy też potrzebujesz zasilacza 100W dla swojej diody, o konkretnym napięciu pracy, z ostrą stabilizacją prądu?

Przy okazji przypominam wszystkim, że oświetlenie ponad 25W wpada w szpony normy 61000-3-2 i wymaga PFC.

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

[..]
[..]

Dokładnie to ~32V 3,5A nietypowe napięcie, nie bardzo mam jak coś gotowego dopasować a obawiam się łączyć szeregowo 2 zasilacze laptopowe.

O ile zamierzamy sprzedawać jako produkt czyż nie?

Reply to
AlexY

Czy 3.5A to stabilizowany prąd diody?

Słusznie się obawiasz.

Oczywiście o ile zamierzasz sprzedawać.

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl...

O ile się orientuję to formalnie jeśli coś jest wykonywane na własne potrzeby to wymagania dyrektyw trzeba spełnić przed rozpoczęciem użytkowania (czy jakoś tak jest to ujęte). P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Jasne. Tylko, że stosowanie norm jest ogólnie rzecz biorac dobrowolne i jeszcze musiałby się znaleźć ktoś, kto byłby w stanie od osoby fizycznej wyegzekwować stosowanie normy 61000-3-2 w stosunku do JEDNEGO egzemplarza lampy zrobionej na własny użytek.

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Tak. Konkretnie dioda to

mi się parametr pulse current, można by PWM'em zasilić, chyba dałoby to mniejsze straty.

[..]
Reply to
AlexY

Czasy, kiedy impulsowe zasilanie diody LED dawało lep[szą wydajność dawno minęły :(

Nie zgadza mi się oprąd znamionowy - tam wyraźnie widzę 2.8 a nie 3.5A

Swoją drogą - tam masz też gotowy zasilacz:

Nie sądzę, żebyś sam zrobił taniej...

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Skoro tak piszesz, ino wystruganie PWM jest dla mnie łatwiejsze niż przetwornicy impulsowej.

Co źródło danych to inaczej,

jest niby 3.03A, miałem gdzieś PDF'a tej diody ale znaleźć nie mogę. Generalnie planuję pomiar temperatury LED z limiterem/stabilizatorem na bezpiecznej wartości

No zobacz, a ten daje 3.1A ... rozbieżność danych spora.

Możliwe, zakładam że część elementów z szuflady mogę użyć, powyższy zasilacz nie ma regulacji prądu (albo zapomnieli wspomnieć) oraz zabezpieczenia termicznego (sensor przy LED), ale może da się wzbogacić funkcjonalność o ile nie zalewają żywicą. No i te cholerne LF, swoje zabawki lutuje po staremu. Chyba się rozejrzę po necie bo może faktycznie jakiś gotowiec się znajdzie w rozsądnej cenie.

Reply to
AlexY
[...]

Jak chcesz to robić z wymiotków z szuflady, to znajdź transformator

30+V/120+W, do tego można zrobić bardzo tanią i prostą przetwornicę "odwrócony" step-down na UC3843, w której możesz regulować prąd potencjometrem albo PWM - jak Ci wygodnie. Zabezpieczenie termiczne na termistorze też da się zrobić, byleby termistorowi nie przeszkadzało napięcie ok. 2.5V w punkcie wyłączenia.

Szykuję publikację takiego rozwiazania na Elektrodzie, muszę tylko znaleźć wolną chwilę.

Użytkownik Desoft napisał:

W końcu się udało

Zdjęcia w wersji normalnej oraz 3D SBS. Niestety urządzenie nie pozwala na regulację jakichkolwiek parametrów optycznych więc pozostaje sugerować się np jasnością za oknem, zdjęcia robione w dzień w przeciągu

5-ciu minut.
Reply to
AlexY

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

[..]

Myślałem raczej o zwykłej bezczelnej szklanej diodzie krzemowej

Dzięki za podpowiedzi. Dioda przeznaczona jest do zrobienia projektora LCD (raczej tak w celach eksperymentalnych bo mam kilka działających fabrycznych), wszystkie graty są już niejako zebrane, tylko pozostało zrobić zasilanie i złożyć do kupy.

Reply to
AlexY

Do diody potrzeba wzmacniacza - odwracającego, z przesunięciem poziomu

- termistor wymaga tylko rezystora/potencjometru do stworzenia dzielnika.

Znajdziesz taki transformator, jaki podałem wyżej?