Wzmacniacz słuchawkowy - tani, dobry,

Witam,

zrobiłem ostatnio wzmacniacz na KA2206 skuszony taniością rozwiązania. Wszystko byłoby cacy, gdyby nie to, że szumi jakbym był nad morzem :-), nawet jak wejście zewrę do masy to i tak szumi :-)

Czy da się jakoś wyeliminować te szumy ?

A jeśli nie, to możecie polecić jakiś prosty, wyższej klasy scalony wzmacniacz słuchawkowy, o niesymetrycznym zasilaniu, żeby chodził na 5 lub 12V ?

Pozdrawiam

Reply to
Vetch

Użytkownik "Vetch" <1@2.3.4> napisał w wiadomości news:dci3v5$8gj$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

TDA2822 ? LM386?

pytanie ile mocy trzeba.

CosteC

Reply to
CosteC

dzięki, sprawdzę datasheet'y

hmm... nigdy nie wnikałem ile mi trzeba mocy na uszy :-), ale ogólnie słucham cicho i jestem przewrażliwiony w temacie zniekształceń i szumów :-)

Pozdrawiam

Reply to
Vetch

jeszcze: NE5532 TL494

Reply to
Jacek Maciejewski

TL494? wzmacniacza sluchawkowego klasy D chyba nie bedzie robil;)

Reply to
krychu (musk

ten wygląda najlepiej, jest prosty w użyciu, ale wymaga chyba symetrycznego zasilania ?

Pozdrawiam

Reply to
Vetch

Ach, zakradł się tu przez pomyłkę... :)

Reply to
Jacek Maciejewski

Miał być podany TA8119P Toshiby :) Właśnie na nim mam swój wzmacniaczyk (a dlaczego? Bo taki akurat był w sklepie :)

Reply to
Jacek Maciejewski

Nie można zrobić niesymetryczne. Można by spróbować dać go w mostku bardzo ciekawe co by wyszło.O ile pamiętam jest to wzmacniacz operacyjny audio - szybki i niskoszumny. Z tego co go używałem szumiał zauważalnie mniej niż TL082. Jak Ci wystarczy jego moc to fajnie.

CosteC

Reply to
CosteC

ten wygląda dość ciekawie, tylko ma dużo zewnętrznych elementów, a mi się nie chce wąchać smrodu kalafonii :-)

Mocno szumi ? Dla jasności, w słuchawkach przy braku sygnału, w głuchą noc, powinna być kompletna cisza, przy założeniu że słuchacz ma słuch ponad średnią krajową :-)

Pozdrawiam

Reply to
Vetch

gdybym miał czas, to mógłbym się "pobawić", ale ostatnio z elektroniką "bawiłem" się lata temu, teraz chcę zrobić coś na szybkiego, a najgorsze jest to że chyba da się tylko_szybko albo tylko_dobrze :-) W sumie najlepiej byłoby kupić gotowy, profesjonalny wzmacniacz do słuchawek, ale to jednak jest spory koszt - od 300 zł w górę.

Pozdrawiam

Reply to
Vetch

Cała zabawa polega na pytaniu czego chcesz: jakiej mocy to ma być? 1W? czy 5W? Czy ma naprawde mało szumieć? Skąd ma być zasilane?

Jeżeli moc ma być mała możesz zrobić sobie wzmacniacz na wzmacniaczach operacynych i koniec. Całość niezbyt skomplikowana. Jak ma być głośniej to może sie opłaca kupić głośniczki od kompa i wypruć im flaki? Tam jest często TDA2822 miałbyś w zasadzie wszystko z wyjątkiem obudowy i gniazda wejściowego. Czy ci jakość wystarczy to inna sprawa. Szumieć to bardzo to nie szumi ale łapie łatwo syf z powietrza - kompletny brak ekranowania, ale to można poprawić.

CosteC

Reply to
CosteC

chodzi mi o wzmacniacz mniej więcej takiej klasy jaki jest w np. lepszym diskmanie Sony. Czyli: zero szumów, dobra dynamika, minimum zniekształceń, niskie napięcie zasilania (niesymetryczne :-) i niezbyt głośno. Acha, a wejście nie powinno być zbyt czułe - dopasowane do wyjść RCA sprzętu półkowego typu DVD/konsola. O ile dobrze pamiętam, poziom napięć na tych liniowych wyjściach to ~0.75V.

ech, ten KA2206 co zrobiłem, mógłby w sumie być radiem :-)

Pozdrawiam

Reply to
Vetch

Proponuję zwykły TDA 1518 w zasadzie trochę za mocny ale powinien spoko chodzić na obciążeniu słuchawkowym i aplikacja prosta !

Reply to
awiesiek

Niekoniecznie. Mogę ci podrzucić na priv schemacik jak to się robi niesymetrycznie :) Tylko napisz na priv, bo pewnie tu już nie zajrzę.

Reply to
Jacek Maciejewski

TL494 jako wzmacniacz? Mógłbyś to wyjaśnić?

hmm... 12W na kanał... nie chcę ogłuchnąć :-)

wątpię żeby był odpowiedni do słuchawek, za duże zniekształcenia.

BTW: pewnie niektórzy znają; fajną stronkę z projektami znalazłem, warto odwiedzić:

Pozdrawiam

Reply to
Vetch

już znalazłem fajny projekcik z symetrycznym zasilaniem na jedną bateryjkę :-)

Pozdrawiam

Reply to
Vetch

wez dowolny service manual np od cd playera sony i masz tam prosty scheamat na kilku elementach na wz, operacyjnym i po sprawie

Reply to
MuNiO

heh, racja, nie pomyślałem o tym :-)

Pozdrawiam