trwałość akumulatora (rozładowywać czy nie?)

Mam nowy akumulatro w notebooku. Jest już sformatowany Poradźcie co robić aby jak najdłużej trzymał "parametry" Podczas użytkowania:

-czy jak najwięcej działać na zasilaczu i akumulator tylko "w terenie"?

- czy w biurze pracować na akumulatorach i jak najczęsciej rozładowywać do zera i ładować na full ?

Reply to
mbrzozka

Pomyliles z dyskiem twardym

ze jestes pierwszy w temacie?

telgraficznie: LiION naladowany do polowy wyjac z notebooka i zostawic w spokoju, poki go nie potrzebujesz. Nie rozladowywac bez potrzeby do zera, nie ladowac bez potrzeby ,,pod korek'', nie trzymac w laptopie, jesli sie w nim grzeje (np. w mojej Toshibie accu jest sensownie umieszczony tak, ze nie podgrzewa go ani chipset ani HDD, a notebook nie laduje go caly czas, wiec akku mimo 3 lat ma >80% pojemnosci).

Reply to
Marek Lewandowski