czegoś podobnego

Witam,

Czy zna ktoś coś podobnego do LM3S6965 od TI ? Szukam ARM-a który ma na pokładzie Ethernet MAC + PHY 10/100, reszta nie ma znaczenia ( byle nie atmega :) ).

To był fajny procek a teraz ma NRND status. Wiem że będzie jeszcze dostępny parę lat ale projekt dopiero ma wchodzić do produkcji.

Szlag człowieka może trafić bo fajny procek skasowali.

Adam

Reply to
Adam Górski

W dniu 2013-09-19 14:22, Adam Górski pisze:

Mnie też TI strasznie wkurzyło. Niby pod koniec roku mają wypuścić coś z nowej rodziny Tiva z ETH MAC, ale niestety bez PHY.

Może to ci podejdzie:

Elektrolot

W dniu 2013-09-19 14:44, Elektrolot pisze:

Rozumiem te zmiany w TI, ale jak nie ma się co zaoferować w zamian to strasznie głupi pomysł.

Kupili sobie Luminary Micro razem z tymi prockami i za moment uwalili wszystkie. A jak słyszę rozmowy handlowców z TI w stylu "Namawiaj klienta na nowe bo się musi sprzedawać" to mnie krew zalewa

Adam

Reply to
Adam Górski

W dniu 2013-09-19 14:22, Adam Górski pisze:

Niestety...

Na forum TI ktoś całą sytuację skomentował następująco: "TI -- Not Recommended For New Design."

pzdr mk

Reply to
mk

W dniu 2013-09-19 14:44, Elektrolot pisze:

Dla mnie był fajny LM3S6637, bo tani. Świetny jako opcjonalny moduł sieci do urządzeń - jeden scalak załatwia wszystko co trzeba.

Jakieś darmowe narzędzia do niego podchodzą? Czy kabelek typu JTAGkey się nada? Widzę UMultilink za ponad 500zł w Farnellu. Hobbysty nie zachęca.

Reply to
Michał Lankosz

W dniu 2013-09-26 14:29, Michał Lankosz pisze:

I to mnie właśnie najbardziej dziwi , że nie ma właściwie żadnej alternatywy.

Jest PIC z z MAC + PHY, ale to 8 bitowy procesor. Jest trochę innych armów ale tylko MAC. Jest coś od freescale-a ale nie wygląda zachęcająco.

Zwykle projekty moje projekty dzielą się na dwie grupy:

  1. Niska wydajność Gdzie komunikacja jest na poziomie kilku pakietów / sekundę. Wszelkiego typu urządzenia do kontroli,sterowania i pomiarów. Zwykle sam arm wystarcza.

  1. Wysoka wydajność Gdzie komunikacja jest na poziomie maksymalnym możliwym do uzyskania poziomie. Zwykle w tym przypadku jest ARM + FPGA czyli LM3S9D96 z zewnętrzną

32bitową szyną systemową + Altera Cyclone III LS. Są to urządzenia pchające w ethernet tysiące pomiarów /sekundę.

O ile w drugim przypadków prawdopodobnie przejdę na SoC Altery gdzie mam ARM i FPGA w jednym. W tym przypadku przymknę oko na brak phy bo oddzielny ARM zniknie. Dodatkowo dostaję tutaj Gigabitowy ethernet. Zniknie też problem z ilością ramu bo istnieje możliwość podpięcia zewnętrznego DDR.

Jak dla mnie jest to OK.

Pozostaje jednak pierwszy przypadek gdzie do tej pory stosowałem LM3S6965 który był idealny do tego celu. Teraz jestem w kropce co wybrać. Czekać na TI aż coś wypuszczą i znowu przerabiać wszystkie erraty pojawiające się z czasem ? Chyba nie. Dlatego szukam czegoś co już jest działające i rozpoznane. Coś co ma lwIP stos lub podobny darmowy, gcc , make itd.

Widział ktoś takie cudo ?

Adam

Reply to
Adam Górski