Sygnał zegarowy i procek

Witam.

Podczepiam pod ATMege uklad, który wymaga napisania odpowiednich procedur w celu nawiązania komunikacji. Układ ten wymaga aby wszystko co podam na jego wejscie było synchronizowane zegarem. Rozumiem że w takiej sytuacji jedynym rozwiązaniem jest pobranie sygnału zegarowego z jednego z portów XTAL??

Pozdrawiam.

Reply to
Viki

nie do konca..zalezy od konkretnego przypadku nie ma w specyfikacji podanych dokladnych timingow? byc moze trzeba zegar generowac programowo gdy np zmiana linii danych ma sie odbywac synchronicznie z zegarem ten z XTAL moze byc za szybki w porownaniu z szybkoscia z jaka wystawiasz dane.

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Chodzi o pamięć SDRAM, chyba zrobie tak ze napisze kilka polecen i podepne oscyloskop. Na razie czekam na płytke więc mam czas na kombinacje.

Reply to
Viki

jak ty chcesz SDRAM pod mega podpiac? Troche nozek malo chyba bedzie. Uwazaj tez na timingi - znaczna czesc czasu prz ytak niskim zegarze pochlonie odswierzanie. SDRAM w trybie burst nie lubi dostawac kilku polecan pod rzad, wiec nie uzywaj zegara glownego jako zegar SDRAM, gdyz bedzie ci pisal te sama dana pod kilka komorek. Mozesz ustawic BURST = 1. nie lepiej uzyc pamieci pseudo-sram? maja one sdram w srodku i interfejs pamieci statycznej. do dostania w Gammie

jest jeden hint.. w przypadku pamieci DRAM i 8051 byl sposob by podlaczyc DRAM jako zewnetrzna pamiec XRAM za pomoca kilku bramek. Procesor wtedy musial tylko ja od czasu do czasu odswierzac, reszte zalatwial hardware. w przypadku AVR i SDRAM tez powinno sie to dac zrobic,wszak steruje sie je niemal identycznie. Nie pamietam niestety szczegolow Spoosb byl opisany w starym numerze Elektor Elektronik przy okazji opisu bufora 4MB do drukarki.

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Pamiec jaka chce podpiac to A43L4616 dostepna w Gammie. Parametr czasowy dotyczacy zegara [CLK cycle time] max 1000 ns. wiec powinno sie to dac zrealizowac przy zegarze 8MHz. Ma ona tryb automatycznego odswierzania wiec sprawa znacznie sie upraszcza (tak mi sie przynajmniej wydaje). Uparłem sie na SDRAM bo potrzebuje te 16MB do archiwizacji danych z

8-mio kanalowego A/C.

Jakie pojemnosci osiagaja te pamieci? mozesz podac jakis przykład?

Jesli nie uda mi sie tego podpiac pod AVR-a to bede musial przesiasc sie na ARM:)

Pozdrawiam.

Reply to
Viki

uwazaj na pamieci AMICa, mialem z nimi straszne problemy(DRAM), po zmrozeniu ponizej 0, praktycznie zdychaly

wydaje ci sie:) wraz musisz przeczesac cala pamiec do 16ms :) chyba ze wejdziesz w tryb uspienia, ale wtedy nie mozesz do niej pisac ani czytac.

kilka MB, widzialem w Gammie

Reply to
Greg(G.Kasprowicz

No ale z tego co wyczytałem z pdf-a cały problem z odswierzaniem sprowadza sie do wydania z zewnatrz odpowiedniej komendy co okreslony interwal czasowy a odpowiednie uklady wewnatrz pamieci zrobia co trzeba. Dlatego zakladam ze ATMega da sobie z tym rade.

Pozdrawiam.

Reply to
Viki